tisdag 1 april 2008

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA




Ibland vill jag skrika.
Högt och jävligt så att alla stannar upp och lyssnar.
Så att alla kollar på mig.
Så att jag märks.
Så att jag finns.

Jag tror att det är en del som har glömt bort mig.

Jag kanske har glömt bort människor i mitt liv jag med, så jag ska inte kasta sten i glashus, men fy fan vad jag saknar det. Vänskap, Förtroligtheter, Hemlisar, Fniss och Deeptalk. Vart tog de alla vägen? (svara inte) Ja, jag har J och det är Underbart. Men tjej-snack, kompisar, vänner... Jag vet inte egentligen vad som hänt, vad jag gjort, men jag går igenom min telefonlista för att ringa någon, någon att bara prata lite skit med, skratta, flumma... Men de är få. Så få.

Jag har alltid ansträngt mig för att fixa fester och annat, för att jag alltid älskat mina vänner och ha dem omkring mig. Nu vet jag inte vilka som skulle komma om jag bjöd in. Eller vilka jag skulle bjuda.

Jag får panik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner igen mig!

men jag lovar att om du bjuder till kalas så kommer jag och jag tar på mig min finaste klänning.

krams!

nippertippa sa...

åh, vad jag känner igen mig själv. jag är så trött på alltid vara den som ringer vissa av mina så kallade vänner för att träffas och har därför slutat med det. nu har jag bara några få, men ack så fina vänner, kvar. jag förstår verkligen inte hur vissa människor tänker. en del verkar tro att man inte kan umgås bara för att man har en pojkvän; skitfånigt...
och du verkar ju vara en sån fin och bra människa, det är inte dig det är fel på. många kramar till dig, kära du!

Anonym sa...

vintage darling: ja, ibland tänker jag att jag ska dra ihop en bloggträff för mina favoriter (du bla), utan lyxiga goodiebags och stureplan, bara sköna människor i sköna kläder som ses, drinkar och pratar... Kanske ska göra det?
Nippertippa: tack gulliga du. jag hoppas att det är dem och inte mig det är fel på :) nej, jag hoppas att det är en period nu och att det går över. förändras. blir bättre.

Anonym sa...

ja ja ja! det är en underbar idé!
även om jag inte skulle tacka nej till en goodiebag. hi hi.
det skulle väl inte du heller? tänk om den kunde vara fylld av blommiga sjalar, second hand klackar, pärlhalsband och rosetter. mums!