tisdag 10 april 2007

Tillbaka

Herregud vad jag hatar att flyga.
Vi har det underbart i Skåne, myser framför brasan och gör upp framtidsplaner tillsammans, äter och dricker gott, sover och pratar, vilar upp oss totalt.

Men när vi ska hem bryter helvetesresanallan ut.
Först ställer de in våran plan som skulle gå 19.20. Trafikledarstrejk??
AAAAAAAAAAAHHHHH!!! Vi blir ombokande till 22.45 från Köpenhamn och blir körda dit med buss. Jag blir vansinnig först men lugnar mig sen och vi bestämmer oss för att tänka posetivt och göra resan så bra den kan bli.

Redan i köpenhamn börjar vi bli galet trötta men vi kämpar på. På planet är jag så trött att jag har ont i kroppen och kan inte ens vila ögonen. Vi blir något försenare för att någon Kurt inte är på planet och hans bagage ska lastas ur av säkerhetsskäl. Förståligt.

Väl framme i Stockholm står vi (jag ligger halvt mot J's axel) och väntar på bagaget. Bandet rullar runt, runt, runt med lite skidutrustning och säkert över 50 pers står runt om kring och glor håglöst mot hålet med plastbitar till gardiner i hopp om att få se sin väska. Inget händer på 15 min. Oro i luften. Det börjar viskas, pratas, skrikas.

Plötsligt ropar en trött kvinnoröst ut följane meddelande:
-Till er som står och väntar på väskor från Köpenhamn, det kommer inga väskor.

Ingen mer info. Inte varför, inte vad vi ska göra, ingen ursäkt, ingenting. Efter en stund meddelar hon att hon har papper som vi alla ska fylla i för att få tillbaka vårt bagage. Jag ville strypa henne, slänga henne mot hennes chef och slunga dem båda mot alla j*vla chefer och gubbj*vlar som nu låg hemma och sussade gott i sina flodiga villor som de betalt med mina surt förvärvade pengar som jag skrapat ihop för att få åka på en minisemester. Fy F*n vad arg jag var. Men så trött att det blev larviga skämt, bottenlösa trötta fniss-skratt och hopplösa suckar om vartannat.

Antagligen har de slängt ALLT bagage när de skulle släng ut den där Kurts väska. Tack för det. Tack Kurt. Om han bara visste.

Vi fyller i papperna och går ut. Vi ska ta taxi hem, det får Sas stå för, klockan är 01.00 på natten. Vi skulle varit hemma för 3 timmar sen. Taxi kön är AP-LÅNG. Men vi är smarta och gå till Inrikes terminalen där vi får stopp på en bil efter 5 min.
Jag måste åka hem till J för jag har ingen linsvätska hos mig (den ligger ju i väskan), men hos J har jag inga kläder. Så imorse fick jag ta en av hans T-shirtar (som satt förj*vlligt) och hans strumpor. Klockan 10.00 stod jag på Indiska vid jobbet och köpte en dennisthemenace-randig tröja. Jag kunde inte sitta hela dagen med J's t-shirt.

Och den här tröjan ska Sas betala det ska jag bråka om så in i skogen hårt så att det inte har en chans. Middagen på Köpenhamns flygplats och taxin hem oxå. De har inte ens chans emot mig. Jag slåss tills jag blöder.

Annars var allt bra :)

/A

Inga kommentarer: