tisdag 10 oktober 2006

Is beauty in the eye of the beholder?

"Det där ser hemskt ut!"
Det är klart att jag gör sk 'modemissar'. Ibland är formen fel, ibland färgen. Ibland är det kombinationen. Ibland kan jag titta på kort på mig i en outfit som jag vet att jag tyckte var fab, och se att den är katastrofal. Inte för att den inte längre är trendig, inte för att den är gammal look och inte för att den är ute. Utan för att den helt enkelt inte passade mig!
Jag kan ta den. Kanske inte samma dag, men någon gång i efterhand kan jag se det.
Men det är det som gör kläder spännande, att våga; kombinera, trä på sig, klänga in i, bära upp. Sen blir det katastrof ibland. Men katastrof är inte alltid fel. Katastrof kan vara kul, ge nya ideer och kanske tom spräcka idela och spränga gamla tankesätt.
Ibland när jag tittar på nya kollektioner av erkänt duktiga designer kommer jag på mig själv att tänka; "Det där ser hemskt ut".
Men det betyder ju inte att man inte kan bära det. Man kan bära allt. Bara man vågar.

och ett säkskilt tack till anonym för ärlig kommentar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad man passar i är ju bara dagsform - vad man känner för! keep up, du är precis så fin som du känner dig!!!
önskade verkligen att folk var mindre konforma och vågade vara mer roliga i sina klädval, musikval, matval och allt. trött på likformigheten.

Anonym sa...

alma says: absolut! jag skämms inte för mina sk. 'missar'! och så får man uppmuntran och då känns ännu bättre! tack! "come again, please"