lördag 6 september 2008

Den som spar han har


Jag har inte köpt några kläder (barnklänningen på Återvinnarna räknas inte Helena ;) sen vi var i Sundsvall och jag köpte två klänningar på Myrornas. Ingenting. Inte ens en strumpbyxa (fast det kommer jag snart vara tvungen till, hur kan det vara hål i ALLA???). Anledningen var till att börja med ekonomisk. Ingen lön=ingen shopping. Men nu känns det så förbannat bra. Jag lever efter mitt avtal, fast bättre. Jag har en sprängfylld garderob och jag älskar utmaningen att försöka hitta nya sätt att använda mina kläder. Dessutom så har jag säkert 3-4 klänningar som jag knappt använt (finklänningar typ). Så när jag får ett jobb (för det måste jag ju ändå) så ska jag inte börja med att shoppa loss. Jag ska börja med en väldigt vuxen sak; spara.

Inga kommentarer: