torsdag 27 september 2007

Avtalet

Efter att ha läst underbaraclaras underbara inlägg så har jag tänkt.
Dessa tankar har varit in och ut ur mitt huvud långt innan jag läste det hos clara, men nu blev det fart i huvet.

Och imorse så skrev jag ett litet avtal med mig själv. Jag vet att jag inte kommer kunna leva upp till detta till 100%. Jag vet att kommer halka ner då och då. Men jag lovar här högtidligt att försöka. Detta är mitt avtal:

-Jag ska begränsa min shopping denna höst till bara det absolut nödvändigaste (typ nya strumpbyxor ifall några går sönder, trosor och bh).
- När jag köper något ska det antingen vara secondhand (vilket mer än 50% redan är) eller ekologiska kläder.

Så. Nu ska jag göra allt för att efterleva detta. Jag lovar att göra mitt yttersta.

ps. en vinterjacka från monki som jag redan kollat in kommer vara mitt första fall men eftersom min gamla vinterjacka är trasig och dessutom hängt med i 5 år nu så anser jag detta undantag som förlåtligt... :)

Inga kommentarer: