söndag 18 oktober 2009

Hur var det då?

Förra årets Blogawards var ganska rörigt, dåligt planerat och genomfört. Men det var första gången, så man ska väl inte klanka ner på dem allt för mycket. Man fick en trevlig goodiebag och en anledning att klä upp sig. Jag var glad över att jag fick komma.

I år stod jag och Helena och undrade vad vi gjorde där. Varför var jag bjuden? Vi stod mitt i ett hav av långhåriga tjejer i platåpumps och paljettklänningar, trendiga ut i fingerspetsarna, sminkade till perfektion. Jag hör inte hemma här. Men jag hade ju Helena och vi stötte senare på Kajsa och hennes vän Julia. Efter att även Ida och hemliga Krimskrams-Anna slagit oss följe vart vi en härlig liten klick. Eftersom jag inte druckit alkohol på nära ett år kände jag genast av ölen jag och Helena drack på Clarion, gratisrosevinet och den svindyra65kronors ölen på Café Opera. Det var härligt att känna det fnissa ruset, att vara busig (och lite ofräsh) och röka cigg, att snacka skit och inte fundera över vad Elsie gör eller mår. Jag visste att hon och Johan hade en mysig kväll hemma. Jag längtade inte hem.

Efter halva prisutdelningen gick vi ut och stötte då på fina Jessica. Hon var så söt och glad! Tyvärr blev jag strax efter kallt bemött av ett par andra bloggare. Det suger när man glatt sträcker fram handen för att hälsa och det man får är en avmätt blick och sura miner. Oh well. Deras problem. På efterfesten staplade jag fram till Sanna L för att säga att jag gillar hennes blogg och fick lite tunghäfta. Jag: 'Hej! Jagvillebarasägagrattis, jagläserdinblogg och duvarvärdattvinna! 'Sanna: 'Tack. Skål!' Jag: (nervöst) 'Detsamma' och vänder mig sen om och halvspringer därifrån. Gud så fånigt det blev...

Efter det satt vi på golvet och pratade tills en gubbe kom fram och sa att 'här sitter man inte på golvet'. Då kände vi att nu fick det räcka och tog en taxi till Clarion där vi snackade på ett tag innan jag och Helena gick och fylleåt på Macdonalds. Sen var kvällen snippsnappslut.

Idag är jag lite bakis och trött. Det var länge sen. Det här inlägget har tagit mig hela dagen att skriva och inte blev det mycket bättre för det.


8 kommentarer:

Maria sa...

Jag blev ju bjuden på det där, men kände att om jag skulle gå själv så skulle jag känna mig totalt bortkommen. Jag passar inte in i en värld med snorkiga modehoppor. Så om jag fått ta med mig en vän skulle jag kanske ha tagit chansen att få en barnfri lite glammig helg i Stockholm, men inte ensam.
Du såg då helcool ut i din rosa klänning och jag gillar de olikfärgade kalasbyxbenen. Kul att du vågar sticka ut!

memilla sa...

Men det är ju hemskt...jag tänker att dom har problem. Stöpta i samma form utan egen vilja och tycke..hjälp! Jag hade aldrig klarat att vara där...bra kämpat :) Fram för personligheter som jag kan tänka mig att er klick var!

jessica sa...

det var så skoj att träffa dig raring. du lyste upp hela bloggalan!

klappkräm och kyss.

stina sa...

Eftersom de flesta bloggare skriver om kläder och utseende är väl blogawards dömt att bli ett ytligt event.

Sophie sa...

maria: du hade gärna fått sällskapa med oss, vi var ju som sagt malplace. men jag vet inte om det hade varit värt det... så kul var det inte. tyvärr.
memilla: ja, jag tyckte vi var en fin liten klick. men förutom oss och några få till så var det return of the clones... scary...
jessica: tack. det var en fin komplimang.
stina: men varför ses intresset för kläder och utseende som något så förbannat negativt hela tiden? jag utrycker min kreativittet genom mina kläder så som andra använder tavelduk, lera eller en gitarr. ytligt? jag tycker att mitt intresse är långt ifrån ytligt. men visst, de flesta bloggar som har många läsare och vinner priser är såna som uppmuntarar köphets och smalideal, men vi är inte alla såna och bör inte straffas med dessa fördomarna.

cruella sa...

Det är skitkul att dricka lite alkohol och shoot the shit med goa vänner. Men nog finns det trevligare sammanhan än Veckorövens bloggtävling?

Spar på krafterna och skippa det dära. Verkar ju inte odelat positivt för dig.

Julia sa...

Tack för en fin kväll! Jag hade väldigt roligt i vårt sällskap i alla fall och det är jag mycket glad för. Det var kul att träffa nya bloggare och jag hoppas vi kan ses snart igen! Kram

Anna Krimskrams sa...

Men det var JÄTTEKUL att träffa dig! Så jag är så glad att jag gick. Hoppas vi ses den 4:e?