tisdag 13 oktober 2009

Morgonsorg

I väntan på att Elsie skulle somna om på sin fm-nap sitter jag och slösurfar. Går som vanligt in hos UnderbaraClara och läser. Och upptäcker något väldans sorgligt. Jag har legat på hennes länklista länge, länge och det har varit en ära. Jag tror att många läsare kommer från henne. Men idag såg jag till min besvikelse. Jag är borttagen. Hon har uppdaterat sin lista, lagt till några nya fina. Och det är ju såklart ok. Om hon inte läser min längre är ju inget jag kan göra något åt. Jag förstår, man ska ha bloggar man gillar på länklistan.

Men förstå hugget. Borttagen. Av min favvoblogg. Nu läser hon ju förmodligen inte detta, men om du gör det Clara; No hard feelings. Du är en stark och klok kvinna och behöver inte nödvändigtvis gilla min blogg. Men jag ska inte ljuga. Jag blev ledsen. Men sånt är livet. Man kan inte vara älskad av alla. Och jag fortsätter älska din blogg.

Men fatta. Borttagen. Mer dumpad i bloggvärlden kan man inte bli.

9 kommentarer:

cruella sa...

Hon är kanske Avundsjuk på din fina bebis?

Blogga själv om sånt du blir glad av och läs sånt du blir glad av. Blir det bekräftelseknark av alltihop är det ju inte så kul.

Sophie sa...

haha ja det var ju en tanke, det kanske hon är. och blogga om det jag blir glad av gör jag redan. och läsa nåt annat än sånt jag blir glad av skulle inte falla mig in. men bekräftelseknark är bloggningen redan från början tycker jag. det skäms jag inte heller för.

Marie sa...

Hej. Synd att du inte är på hennes lista längre. Men det var tack vare henne som jag hittade dig :) det är jag jätte jätte glad över! Du får se det positiva med det hela, det är ju en jätte ära att få ha varit där men nu får du satsa på att komma på en nya lista. Du ligger iallafall på min och nån dag kanske jag oxå blir lika stor som Clara haha. :P

underbaraclara sa...

Hej!

Åh nej, klart att jag läser det här. Det var inte min mening att såra någon. Eller att du ska känna dig dumpad. Jag gjorde om länklistan i samband med att du tog en bloggpaus och då tyckte jag att det var läge att lyfta fram några nya förmågor. Min tanke är att möblera om bland favoriterna lite oftare, för en större länkvariation. Inte att dissa alla gamla favoriter.

Men för att svara på Cruellas fråga; JA, Jag är VÄLDIGT avundsjuk på vackraste Elsie. Jag önskar att jag också hade en sådan ljuvlig sak i mitt liv.

Kram.

Hanna Persson sa...

Åh jag förstår dig precis, eller jag finns kvar hos min, men hon har slutat lämna sina annars så ständigt återkommande kommentarer, och jag kan inte hjälpa (trots alla andra fina läsare) undra var hon tog vägen.

kajsa sa...

Ja, men du är inte ensam om dumpningen i alla fall finaste Sophie! Vi kan vara dumpade tillsammans. Förvrigt så ser jag fram emot att skutta runt med dig på lördag! Kanske blir det ett kasst event (jag hoppas naturligtvis det motsatta) men vi kan göra som förra året, käka godis, försöka kravla över ett bord och sitta på golvet och snacka strunt. Tjoho!

Anonym sa...

Jag hittade faktiskt till Clara FRÅN din blogg, inte tvärt om. ;-)

Tycker du var söt i rött hår, du borde ha det så ett tag innan du byter. Blir inte blont lite hårt i vinter? Med all välmening!

När jag ändå skriver; skulle gärna se ett tema om accessoarer och hur man matchar dem med olika kläder och stilar. Du verkar va bra på det!

Joanna sa...

hallå jag skulle just skriva att jag bara uppfattat det som att det var för att du tog en paus som du försvann från länklistan.

men jag ser att clara redan förklarat, och att det var som jag trodde.
det är bra, för jag har nämligen jämt rätt.
jämt jämt.


men jag blev borttagen från en länklist en gång, min privata blogg och det var på en blogg jag verkligen uppskattar jag var mkt ärad att hon gillade mina åsikter.
så när hon tog bort mig.
ja, det kändes fan som att jag inte var smart nog längre.

Anonym sa...

hittade din blogg tack vare underbaraclaras blogg.