onsdag 17 februari 2010

Blondiner har inte roligare


Jag har varit blond nu nästan ett halvår och kommit fram till detta;
-Alla mina släktingar tycker att jag är fin för jag ser ut som när jag var liten
-Håret ÄLSKAR balsam (läs; är en risbuske)
-Utväxten syns en kvart efter att man kommit hem från frissan
-Man blir ruinerad.

Förutom det första är dessa tre saker så meningslöst irriterande att jag inte kommer att fortsätta vara blond. Jag vet ärligt inte vad jag tänkte med för del av röven när jag bestämde mig för att börja blondera mig när jag mer eller mindre är pank jämt (föräldrapenningen är inget rikemansliv). Det kostar mig mellan 1500-1700 varje gång jag måste bleka mig, vilket är minst var 6-8 vecka, då jag dessutom måste klippa mig eftersom jag håret slits så förbannat. Jag skulle GÄRNA göra allt detta om det inte vore för att jag INTE HAR RÅD med det.

Så snart är det byebye blonda risbuske. Måste bara ha råd att gå till frissan först innan jag kan göra nåt åt det. Vilket blir om sisådär en månad eller så...


Inga kommentarer: