söndag 4 mars 2007

Goldie, I love U

Ett Fyrfaldigt leve Goldie, Hon leve HURRA HURRA HURRA!

Det kan inte ha undgått dig att Goldie Hawn ska vara med i Kappahl's nya reklamfilm?! Detta till ära vill jag hylla denna vackra kvinna. (Som i 'Housesitter fick mig att inse att små BHfria bröst och hög 80/90 tals midja var så coolt)

Har alltid älskat Goldie, alla hennes filmer-ja, även alla tokdåliga-, hennes look, hennes skratt och charm. När hon var ung var hon vacker som en dag, och ju äldre hon blev desto charmigare blir hon. Visst hon har väl fixat en och annan del, men jag tycker ändå att hon ser fantastisk ut! Och det är inte trots hennes ålder, utan tack vare hennes ålder!

Och filmerna... Någon Citizen Kane var hon kanske inte någonsin med i men ack så mycket mys och skratt jag haft med hennes filmer! Housesitter och Overboard är (kanske lite otippade och udda val av 'Golden-Goldie') såna som jag kan se om och om igen...




Till min mors förtvilan så önskade jag att Goldie var min mamma.... Fast bara om jag fick ha två. Min mamma är nämligt underbarast, trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om att Goldie är en stilikon som förtjänar mer uppmärksamhet. Men nog är det KappAhls reklamfilm hon ska vara med i, inte MQ:s?

Johanna

Sophie sa...

hahaha, tack snälla Johanna! du har helt rätt! jag var tydligen lite borta i huvudet tidigare idag! :) nu har jag ändrat det!