lördag 17 mars 2007

A BIG NONO!!


Jag kanske ibland följer fler trender än jag skulle erkänna men metall-trenden känns sååå trist och framför allt kortlivad. Snart kommer metall vara så ute att trendkänsligtfolk kräks i samma mening som de hostar fram ordet.
Här kommer jag osökt in på:
Jag inte ser sporten i att härma kvällstidningarnas sk 'mode orakels' trista 'stil-tips'. Och såna här uppslag är den värsta sorten. För några månaders sen var det leopardmönster som 'gällde' och nu skulle de som förut så dyrkade denna trend inte ens ses döda i ett leopardmönstrad plagg. Det är ju UTE.
F*n va trist det är med allt som är UTE och INNE. Mode/kläder är KUL, det är mönster, personlighet, färger, mod, material och INDIVIDUALISM! Att våga bära något som man gillar, som passar en kropp, humör och person.
Jag känner ibland att allt detta strävande efter att vara Inne och Trendig blir så tomt. Jag kan förstå unga osäkra tjejer, men när det är självsäkra, äldre, coola brudar kan jag verkligen känna sorg.
Jag önskar att mode kunde handla mer och att Våga än att Följa.
/Alma-förkyld och uppenbarligen på krigsstigen...

Inga kommentarer: