fredag 27 juli 2007

ååå så trist...
























Varför är dessa kvinnor alla svenska kvinnors modeförebilder?

En kvinna som lät sitt ex kliva över hela henne, en alkolist, en knarkmissbrukar, en förnekande anorektiker och hennes 'uppmuntrande mentor' och två kändisbarn som aldrig tagit ett normalt andetag i sina dagar.

Egentligen är detta helt oväsentligt, men jag kunde inte låta bli... Deras privatliv har inget med deras kläder att göra, för felet ligger väl egentligen inte hos dem. Utan hos alla fantasilösa människor som bara klär sig för att se ut som alla andra. Jag menar inte att alla måste tycka kläder och stil är kul, men jag tycker att de som påstår sig vara intresserade kläder och stil och har dessa kvinnor som mode förebilder, borde våga se lite utanför det som Sofi/Ebba och deras gelikar tipsar om. Det de gör är att kopiera och har inget att göra med fantasi och kreativitet.
Är jag hård? Har jag fel? Håller du med? Egentligen spelar det ingen roll. Jag ville bara få det sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är helt med dej! funderade själv på att skriva ett liknande inlägg om dessa människor som anses modeikoner men helt enkelt bara vet vad som är "rätt" nu, har pengar och köper det snabbt. tycker det var hejdlöst skoj att tex elin kling och cecilia b johnson båda gick omkring i superkorta skinnkjolar, linnen och lugg med uppsatt knut. för att det är det "senaste". dock det värsta med dessa trenddockor är deras förakt mot de som inte följer trender, de som helt går sin egen väg (ett exempel är bai ling). ja tills det är trend då, då kör de själva hjärndött på hela vägen.

ja som du märker, är inte heller ett fan av dessa modedockor! och chloe där uppe, hon är helt enkelt så jävla underbar. älskar henne!

Anonym sa...

haha det stämmer precis in på mitt inlägg jag skrev i juni: http://nicolinasgarderob.blogg.se/1181815443_omvnd_snobbism.html#comment