måndag 29 mars 2010

Lördagens äventyr

Ojoj. Vilken helg.

Fina Johan lurade mig att vi skulle softa hemma hela helgen med hans mamma som var på besök. Jag var bjuden på musikal av min mamma på fredagen, vilket visade sig vara väldigt lyckat eftersom farmor kunde öva på att lägga och ge mat och alltihopa. Så efter Singin in the rain och en full 20årigs misslyckade raggnings försök (Han; Vart ska du ikväll? Jag; Hem till min man och barn. Han; O shit, va fel man kan ta) vaknade jag ovetandes till en lördag som Johan skulle styra upp till en underbar efm/kväll. Jag gick omkring och trodde att vi skulle få fika-besök av Johans syster, men plötslig stod Johan och packade en resväska. Jag frågade vad han höll på med och han sa bara; nu får du packa ner något fint till ikväll. Och övernattningsprylar. HURRA! Jag gick omkring som en liten virrpanna ett tag men fick tillslut ner till saker. Sen åkte vi till Tcentralen där vi började gå och gå och gå och jag hade ingen aning om vart vi skulle. Vi hamnade tillslut på Clarion Sign där vi började vår kväll med skumpa i sängen, en öl i barn och sen en lång och medvetet snurrig promenad (för att jag inte slulle fatta vart vi skulle) till Gamla Stan. När vi stannade framför La Rouge höll jag på att börja gråta av glädje! Jag har längtat efter att få äta där sååå länge. Och nu! Nu var vi där! Vi åt en helt underbar måltid i den härliga mysiga miljön, skrattade och pratade som på en riktig date. Efter en drink i hotellbaren (som jag var för trött för att dricka upp) gick vi upp och däckade, sov gott och åt sen frukost i en halv evighet nere vid frukostbuffen. Vid 12 var vi hemma igen, Elsie och Farmor hade haft det jättemysigt ihop och alla var glada.

Men gladast av alla var nog Jag!

3 kommentarer:

Sussi sa...

Åh vad härligt!

Sköna Helena sa...

Åååh, mysigt! Det är du så himla värd! Kram till hela familjen

Josefine sa...

åhh! det var du verkligen värd!! det låter helt underbart. det är ju sånt man ska göra. ganska enkel grej om man inte har råd att ta värsta resan långt bort. bara en natt så... det skulle jag också vilja ha!