onsdag 25 augusti 2010

När tre blir fyra


Det finns inget bättre sätt att berätta detta än att bara basunera ut det;

JAG ÄR GRAVID!
VI SKA FÅ ETT BARN TILL!
ELSIE SKA FÅ ETT SYSKON!

Gissa om jag har längtat efter att få skriva detta inlägg.

Jag är i vecka 12+1 (vecka 13) och har velat berätta för er hela sommaren. Men av flera olika skäl, främst för att jag ville hinna berätta för mina vänner och min familj först, var jag tvungen att hålla tyst. Det har varit svårt eftersom det har påverkat hela sommaren. Tyvärr till det negativa eftersom jag varit illamående och i princip sängliggandes sen mitten av juli. Mer om det tråkiga sen. Nu; fokus på det roliga! TVÅBARNSMOR! Smaka på den du! Lyckos jag.

Så det finns viss risk att bloggen kommer handla rätt mycket om graviditet, gravidkläder och sånt. Men jag kan oxå lova att det kommer vara lika mycket om Elsie, jobbsökande, Ugglalala och annat. Och att bloggen from nu LEVER och inte kommer läggas ner (iaf inte denna vecka).

Och magen. Det kommer bilder på magen.
Like it or not.


24 kommentarer:

Kajsa sa...

Supergrattis!
från en trogen bloggläsare.

Anonym sa...

Grattis!
Mia

Ylva sa...

Grattis!! Vad roligt! :D Ser framemot bilder på magen!!

Anonym sa...

Ohh Grattis Grattis!!!!

Cattis

Kristin sa...

Stort grattis!

Nicolina Jonsson sa...

Va kul! Massor med grattis! Bra att bloggen finns kvar ;)
Massa pussar! //Nicolina

Kicki sa...

Grattis! Det har jag misstänkt :)/Från en annan tvåbarnsmamma med förhållandevis stora barn (11 och 7 år)

Josefine sa...

Åh grattis grattis grattis! Ska bli skitkul att följa din graviditet! Nu har jag tre fina bloggerskor att följa när det gäller det här. Stor kram!

Anonym sa...

Ho, ho :-D Vad roligt! Grattis till er alla!
/annika

LillaGrå sa...

Wohoo! Grattis till hela familjen!

Joanna sa...

grattis grattis och hurra hurra äntligen har du outat!
ser fram emot gravidblogg igen och ser fram emot elsie2 och ser fram emot att ses.
krrrram.

Erika sa...

Haha vad roligt, stort grattis!

Frida sa...

Grattis till er allihop =)

Linda sa...

Grattis till att bli tvåbarnsmor!
Det rockar ska jag säga...helt underbart att se hur glad lillebror blir att se sin storasyster. Hur stolt hon är för att hon är den som får honom att skratta högst.
Syskonkärlek när den är som bäst.
Hoppas att du mår bättre snart.
Kram :-)

Estella sa...

GRATTIS! Vad underbart... :-)

Linda sa...

Då stämmer jag in med ett fyrfaldigt grattis då; GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! Hälsningar från en till trogen bloggläsare.

Ulrika sa...

Hurra! Grattis!

Anonym sa...

Grattis!

Sunflower sa...

Stort stort grattis! :)

Anonym sa...

tusen miljarders gratulationer till dig, vad superroligt!!! hoppas allt ordnar sig till det bästa, det brukar vilja göra det förr eller senare. kraaaaaaaaaaam från Linnea

Anna-Karin sa...

Stort grattis! Det här blir jättebra. Hur mår du?

Åsa sa...

grattis till kulan! :) läste ditt inlägg om att skaffa barn innan man har jobb/karriär/utbildning osv. SKIT i det! gör det som känns bäst för dig/er så blir det helt enkelt bäst. jag väntade visserligen tills jag var 36 år innan jag fick min son. har både utbildning, jobb och rest en h-lvetes massa. men det var MITT val. KRAM

marie sa...

åh så kul!! grattis!! :)

Anonym sa...

Tack alla fina för era gratulationer och lyckönskningar! Ni är toppen! Kram!! /Alma