fredag 1 juni 2007

Det här har ingenting med mode att göra men nu får det vara med ialla fall


Såg filmen ovan på bio häromdagen. Nu när det gått några dagar så måste jag bara få säga hur besviken jag blev. Jag visste att det inte skulle bli den bästa film jag sett, men när man har så bra förutsättninga; bra skådisar( ja, inte alla men det flesta), grym kostym, snygg scenografi, en regissör som borde veta vad han gör och ett överflöd av pengar att spendera- VARFÖR ARBETAR MAN FRAM ETT MANUS SOM SUGER!!!!!????? Jag blir fanimig förbannad när jag tänker på det. Jag som själv ängnar många timmar åt att jobba med mina egna manus, läsa andra och fundera på hur jag ska få tid och pengar att skriva grymma manus på heltid, känner mig helt maktlös inför det faktum att producentre verkar låta vilka klåpare som helst få knopa ihop manus. ÅÅÅÅÅH! Jag vill gråta!

Det var bara det, jag var tvungen att få ur mig det. Du behöver inte hålla med men jag kan ägna en dryg halvtimme åt att berätta hur jag skulle gjort manuset bättre. Men det är ingen utom min pojkvän som gör (om han ens gör det).

Inga kommentarer: