torsdag 9 juli 2009

Det kom en Elsie till oss


Kära ni,

Ursäkta min frånvaro. Jag har varit på SÖS och fött en alldeles fantastisk liten dotter. Hon heter Elsie och vägde 3615 gram och var 52 cm när hon föddes i måndags kl 11.40. Nu ligger hon på min arm, invid mitt bröst och snosar. Vi spenderar dagarna med sova, byta blöja och övar på att amma (skitsvårt!). Det både roligt, svårt, jobbigt och fantastiskt.
Jag lovar att skriva mer snart. Trots att mina härliga förlossnings-hemoröjder gör det omöjligt att sitta. Jag får väl ligga och skriv. Kanske på mage :)


Kram
En nybliven Mamma

49 kommentarer:

mrs Pitepalt sa...

Grattis! Hon ser helt underbar ut! Hoppas ni har det så där härligt rosaskimrande och overkligt som det är där i början!

Anonym sa...

Hurra för er!!!
Hon är helt perfekt och underbar.
Jättesupermega grattis.

/annika
ps. fick också hemorröjder efter min senaste förlossning, så jag vet också hur babianerna har det ;)

sofie s sa...

åh! grattis till lilla familjen! vad fin hon är! och vilket vackert namn. härligt att höra från er :) kram!

Ina sa...

Grattis! Ni ser så mysig ut :)

Atomflickan sa...

Åh grattis! Jag mistänkte att det var där ni var :). Oroa dig inte över amningen! Det kommer! Om några dagar så kommer du att känna dig som ett proffs :). Det blir lättare när mjölken rinner till ordentligt också. Kram

Estella sa...

Stort grattis! Så fina ni är!

Rebecca sa...

Åh grattis!
Vilket underbart namn till en så liten vacker flicka!

miri sa...

massor av grattis vännen! så vackra ni är. elsie är helt ljuvlig :)

kram!

Anonym sa...

Världens största grattis! Har följt bloggen både före och under graviditeten, senaste veckorna med oerhörd spänning, men har aldrig kommenterat förut. Kändes som rätt tillfälle nu... Hon är otroligt söt och du ser verkligen vacker ut på bilden!

Kicki sa...

Här sitter jag helt tårögd. Vilket fantastiskt underbart foto och så härligt att höra att allt går som det ska (snart ammar du som en kung eller nåt :)). Kram!

Lisa D-H sa...

fantastiskt, jättegrattis till er alla!

Sunflower sa...

Jag antog det när du var borta så länge utan ett endaste ord. Då tänkte jag att nog var det dags för bebisen att titta ut, och så hoppades jag att allt skulle gå bra. Vilket det verkar ha gjort! STORT GRATTIS!!! Njut nu varje sekund för de växer så det knakar att det nästan hörs. :) Kram

Anonym sa...

Stooort Grattis!!!
Hoppas ni har det alldeles fantastiskt!!
kram cattis

Joanna sa...

en sån fin liten elsie!
jag blir alldeles tårögd och jon säger hmmm med ett stort leende för hon är så söt.

gratulerar till dig och partypappan.
och grattis till förlossningshemorrojderna de förtjänar nästan en blombukett.

kram!

felicia sa...

åååh finaste! grattis!

Kristina sa...

Hurra! Ni är så fina, båda två! Jag ser fram emot att läsa om era vidare äventyr.

Malin Anna Josefine sa...

ÅH!! En liten Elsie, vilket underbart namn och vilket underbart litet ansikte. Jag ser framemot fler bilder på er!!

Anna sa...

Grattis! Amazing :D

Karin sa...

Grattis!! Fantastiskt underbart. Och så fint namn!! :-)

Sköna Helena sa...

Har ju redan sagt det, men: stort stort grattis till er alla tre!! Ser verkligen fram emot att få träffa fantastiska Elsie! Massa kramar från Helena

Hanna sa...

Jättemycket grattis! Själv sitter jag med vår 6 veckor gamla Jack och börjar äntligen känna den där stora känslan av att älska sitt barn.Lycka till med amningen, den har vi verkligen kämpat med och många tårar har gråtits:)

Anonym sa...

Åh, grattis! Ta hand om dig och din familj!

Lina sa...

Åh! Grattis! Helt underbar bild på dig och din fina dotter! Elsie är ett jättefint namn tycker jag. Det hette min fina gammelmormor.

Charlotte sa...

Stort grattis! Vilken liten rosenknopp! Oh, det är helt fantastiskt med barn och något magiskt när de är alldeles nyfödda, åhhh....

Christine sa...

Fantastiskt. Bra gjort! Så fina ni är.

Linnea sa...

Grattis! Vilken fantastiskt fin bild på er :)

clara serholt sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH UNDERBART UNDERBART UNDERBART!

Åsa sa...

GRATTIS till underverket!! Har varit inne och kollat om du uppdaterat sidan typ 17 gånger om dagen för att se om ni fått. Och nu är hon här!!

Ps. Ang hemorrojder så drabbades även jag av detta. Aj vad ont det gjorde. Bästa sättet att få bort dem var Xyloproct i massor och att röra på sig.

Désirée sa...

Unberbart barn och så vackert namn ni har valt!
Grattis!!!

Josefine sa...

Stort grattis till er Sophie! Hon ser alldeles underbar ut. Hoppas att ni har det riktigt mysigt hemma!

Anna sa...

Grattis till den söta tjejen! Jättefint namn också.

memilla sa...

Åh, vilken söt lite tös och vilket härligt namn ni valt -Elsie- underbart! Många grattis och mys ordentligt!!!

Bea sa...

Tjoho! Praise the lord!

Nostalchic sa...

GRATTIS äntligen är hon här och så söt så hela magen känns som en sol av att titta på henne.Elise är ett mycket fint namn som stod på vår namnlista också. Kram och hälsa grattis till party-pappan också.

Nicolina sa...

tusentals grattis och hoppas allt är bra med er alla!
massa kramar /Nicolina

Anonym sa...

Grattis. va fin tös och härligt val av namn, jag gillar. ha det underbart.

Linda sa...

jag är en sån där som läser o sällan kommenterar, men nu måste man ju :) jättegrattis!!!

Karin sa...

Grattis till er!

Anna sa...

Stort grattis! Fantastiskt fint namn på en fin bebis!

Jag är ännu en som inte kommenterat innan, men läst ett tag. Jag födde min dotter för tre veckor sedan, och kan också vittna om att amningen inte är rolig i början, men sen helt plötsligt funkar det (det tog nästan två veckor för oss).

Stina sa...

Så fina ni är! Stort grattis. Brukar läsa din blogg dagligen så jag gissade att det var bebis på g eftersom du inte skrivit på ett tag.

Världen enligt J. sa...

Åhh, så fin! Grattis!

ylva sa...

Grattis!! :D Hemskt söt & vilket fint namn sen!

Fatima sa...

Många hurrarop och grattis. Mirakel! All lycka!

anagoesbananas. sa...

Grattis, grattis igen :D Ni ser ut som ett perfekt team ihop ;)

You did it girl!

kraaamar!

Anonym sa...

Grattis hon är jätte fin! Du kommer klara det!

underbaraclara sa...

SÅ STORT GRATTIS! Och vilket underbart namn. Du har gjort ett hästjobb med att klämma fram den där. Bra jobbat mamma

KRAMAR!

Att ha det gott sa...

STORT GRATTIS Vilket underbart knyte

Erika sa...

Åh hon är helt fantastiskt söt! Grattis!!!

Bonnieto sa...

Grattis!