lördag 4 juli 2009

JävlaskitGlamour

UnderbaraClara skrev om ett test där man kunde se vilken modebloggare man är däribland fanns Clara själv, Niotillfem-Sandra, Kenza mfl. Jag gjorde det och redan på första frågan ångrade jag att jag ens gick in på deras förbannade hemsida. Detta är alterativen på frågan: Vilken frisyr stämmer mest överens med din egen?
-Håret i en knut, gärna med sjal till
-Plattat hår och lugg
-Page, med ett gulligt hårspänne
-Blont, långt rufs med mittbena
-Mörkt, ganska långt och avslappnat
-Långt hår, gärna med luggen flätad bakåt
Eeeeh... och vi med kort hår eller NÅGON annan frisyr än långt eller page, vi bloggar inte? Altså jag förstår att detta inte är ett vetenskapligt test utan 'skoj', men att den korkade 'journalister' tror att alla modebloggare har långt hår är så jävla trist. Vi ska alla se ut som Elin Kling och Linn Gustavsson. Då passar vi in och är trendiga och rätt och balla och coola och värda att kallas 'modebloggare'. Jag vill kräkas. Jag hatar Glamour och har alltid gjort. Jävla skittidning. (Att jag ens orkar bry mig där jag sitter med förvärkar i soffan och kollar på TV.)

27 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi hi,
gravidhormonerna ryter till :D
Fast det är rätt befriande att kunna irritera sig på småsaker, för det betyder ju att man har det väldigt bra å det är ju bara possitivt.
/annika

memilla sa...

Jamen ja, jag håller med dig! Dom alla ska vara/och är stöpta i samma form. Det är till och med så att när man ser någon på stan med stor jeansskjorta, håret i knut och korta shorts så ser man vilken blogg dom läser...ha..
Lycka nu till med er födsel. Jag läser din blogg varje dag men kommenterar sällan -tyvärr-.
Kram!

Anonym sa...

Är det något på gång? :)

memilla sa...

Oj, nu va det längesen du skrev...är du och förlöser tro :)

Bea sa...

har bebisen kommiiiit?!

sofie s sa...

nu är det spännande!!

Anonym sa...

Ja, är du på BB?! Hoppas på uppdatering snart! Lycka till :-)

/E

Anonym sa...

nä, nu har jag varit inne på din blogg 18 gånger idag för att med spänning kunna konstatera att du fortfarande inte uppdaterat.
Jag blir alldeles exalterad. Hoppas, hoppas, hoppas att det är för att du äntligen har blivit mamma!!!
/annika

Bea sa...

meeen! berätta! säg något! priiitii pliiis!

Estella sa...

jag drar samma slutsats som dragits av andra... nu är det på G! Å vad spännande...

anagoesbananas. sa...

Spännande, spännande! :D

Anonym sa...

.... väntan fortsätter :O

Nostalchic sa...

Jag är också här och smyger för att se om det blivit någon uppdatering. Hoppas allt gått bra och att ni ligger där tillsammans alla tre i en trång säng på bb och gråter en skvätt av lycka vilket jag gjorde mest hela tiden i början.

Anonym sa...

näee, nuså... jag hade velat åka upp till huvudstaden mest bara för att stalka er och se hur det blivit.. hoppas att det är så bra det kan vara!

Anonym sa...

lite skvaller: hon fick en flicka den 6 juli, dom mår bra. :)

Linda sa...

Grattis till er lilla tjej!Hoppas ni mår bra allihop.
Kram Linda

wiilska sa...

Åh, grattis till flickan!

Anonym sa...

Hurra!!!
Grattis och välkommen till den nya lilla och helt perfekta människan. Nu vet ni äntligen vem som väntat på sina föräldrar därinne.
/annika

anagoesbananas. sa...

Grattis, grattis! Hääärligt med en lilltjej, precis vad jag höll tummarna för :D

Kraaamaaar!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Grattis! Grattis! Grattis! :)
Kram

Josefine sa...

Åh stort grattis! Jag har tänkt på dig vareviga dag och undrat hur det gått. Hoppas att ni har en FANTASTISK tid nu när är hemma tillsammans alla tre!!! eller fem då med katterna.. :) KRAM!!!

Jenny sa...

Åh, vad roligt! Stort grattis!!!

enheltnyvarld sa...

Grattis till flickan!!! :)

Anna-Karin sa...

Grattis till flickan! Roligt att få besked efter att ha varit inne här så mycket på sistone.

Anonym sa...

grattis, grattis:) välkommen ut!

Kicki sa...

Grattis till flickan! Dagen före min förstfödda dök hon upp, då prickade jag ganska rätt för någon månad sedan :). Kram!

Estella sa...

Stort grattis till er lilla tjej... om ett knappt år får ni gå ut och plocka blommor till henne, precis som jag kommer att göra till min far som fyller år samma dag! Sommarbarn är bäst :-) Kram