onsdag 12 november 2008

Gör som jag säger, inte som jag gör.


Pga extrem kyla på mitt kontor + noll inspiration + sjuklig & ynklig har jag så trista kläder idag att jag får panik. Jag avskyr det. Just nu har jag sånt (i-lands-)problem med mitt yttre. Jag avskyr min frisyr (fjuttigt, oformlig och för kort för att sätta upp), hatar min garderob (allt känns obekvämt och fult) och jag pallar inte med att ens sminka mig för att det känns så meningslöst när allt annat är F.U.L.T. Altså detta är ett ILANDSPROBLEM och jag borde hålla käften! Jag tror jag lägger ner att visa upp mig på bloggen dagar som denna. Hoppas de inte blir allt för många, och att det går över snart.


Klä dig för att må bra är mitt vanliga motto. Just nu är det; klä dig.


Så gör som jag säger, inte som jag gör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men i sinnet verkar du lika underbar alltid..klok som en bok..
me like you

Marie Larsson sa...

ja det må vara ett vällevnadsproblem, men kan vara nog så jobbigt för det! själv har jag bestämt mig för att ta ledigt från alla förpliktelser (utom jobbet) i november. nu gäller det bara att överleva, försöka hantera mörkret och mysa bort det jobbiga för min del. skickar en cyber-kram till dig!

Sophie sa...

gaderobsgrubbel: gulliga du! tack!
marie: det låter bra. jag skulle dock behöva vara ledig från allt (jobbet inkluderat) i en månad. tills jag åker på semester :) en cyberkram right back at ya!