lördag 1 november 2008

Vill du nåt?


Jag har den senaste veckan känt mig trött och oinspirerad och därav tänkt tanken (för första gången sen jag började) att lägga ner bloggen. Men jag vet inte om jag är redo för det. Om jag verkligen vill det. I ett försök att förnya tankebanan kring bloggen undrar jag om du har någon input? Något som är bra, som bör finnas mer av? Något som är dåligt, som jag bör slopa? Något du tycker jag borde lägga till? Har du någon åsikt alls eller är jag bara en i strömmen av 'ganska så bra bloggar som går att läsa men aldrig kommer nå en bredare publik' (kände ni den starka bittra smaken? Hahaha!)?

Mycket tacksam för ALL kritik!

/Sophie alias Alma

8 kommentarer:

memilla sa...

Inte ska du sluta blogga! Dina bilder är dom roligaste och mest inspirerande som finns :)
Ibland kommer man in i ospirerande perioder men det är väl ok? Man kan inte vara på topp jämt! Jag gillar dina dagens kläder bilder när du blandar hejvilt...du kan ha likväl Ellos som lite dyrare och det är inpsirerande! Just som du skriver själv -att använda och blanda det man redan har-, det gör du med bravur!!!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Men den där tankegången känner jag så väl igen... Klart du inte ska sluta blogga!!! Du är ju unik.

Dock. Några tankar om besökarfrekvans. Jag återkommer oftare till bloggar som uppdaterar 2-3 gånger per dag, än de om postar ett inlägg. Och detsamma gäller för dem som blandar dagens outfit med annat blaj om livet, med eller utan bild, korta små iakttagelser eller längre. Där man känner att det finns en person att lära känna. Precis som du har börjat med senaste tiden! Keep that up!

Kram.

Anonym sa...

Hej Sophie! Jag tycker det skulle vara jättetråkigt om du slutade blogga. Jag gillar dina outfits-bilder, men även andra foton du publicerat. Det var jättekul med bilderna från den där festen du var på. Du såg så glad ut och dina vänner var så fina :). Gillar också dina inlägg där du filosoferar en del. Det här med besökssiffror har jag aldrig förstått mig på. Jag har bloggat i över 2 1/5 år och har låg besöksstatistik. Jag har inte heller gjort så mkt för att få upp den, och jag nischar mig inte och är ganska vardaglig. Men det finns ju många som är ganska vardagliga och som har mycket mycket högre besöksstatistik, och jag har inte alls förstått hur det går till :). Men min blogg är mest ett forum för att skriva av mig utan att ha någon som helst prestationsångest. Det har jag tillräckligt av i mitt jobb! Kram och fortsätt blogga!/Kicki

Anonym sa...

Nej, du får inte sluta blogga! jag läser din blogg varje dag för det är nog bara du och clara som faktiskt inspirerar mig, slut aldrig :)

Fatima sa...

Keep up the good work! Jag gillar din blogg ! Ha kvar allt du har, men bjud gärna in till andra delar av ditt liv. Jättekul var det att se ditt festinlägg t ex. Men det är ju såklart en balansgång med hur mycket du vill ge oss av resten av Sophie :)

Joanna sa...

nej nej inte sluta blogga det ska du bara inte göra nu hör du vad jag säger.

för övrigt instämmer jag med ida.
att dagens kläder som utblandas med andra iakttagelser gör att en blogg blir än mer intressant.
som ida redan sagt; precis som du börjat göra mer och mer.

gör som jag när jag bestämde mig för att sluta spela tvärflöjt.
jag slutade, och under den perioden har jag aldrig spelat så mkt flöjt.
så tänk att du slutar bloggen och den inte finns längre, då kanske du känner dig mer kreativ när inte "tvånget" finns.
obs obs, bara sluta fiktivt inte i verkligheten då förlorar jag ju en av mina favoritbloggar och så kan vi ju inte ha det.

Anonym sa...

hej alma. vet du, om du slutar så blir jag väldigt ledsen och då får du det på ditt samvete och det kan du väl inte ara ta!!!??? ;)

skämt åsido, jag förstår dina tankar, har själv haft dem men insett att jag gillar min blogg alltför mkt trots allt. jag hoppas verkligen inte att du slutar , du är ju en av mina favoriter, och om jag inte skulle få min dagliga alma-dos skulle jag få lite abstinens. tycker din blogg är perfekt precis som den är men om du vill förnya håller jag med ida, mer uppdateringar är aldrig fel!

kram!

Sköna Helena sa...

SLUTA BLOGGA???! Are ya mad, woman? :) Nej, skulle sakna dig alldeles för mycket i bloggosfären - men särskilt tänker jag på alla dem som inte har ynnesten att få träffa dig i verkliga livet. Hur ska det gå för dem?
(Okej, skuld kanske inte är den bästa motivationsformen. Förlåt!)

Tror på vad Joanna säger här ovanför. Skriv utan krav på prestation! Om du inte vill skriva en dag - skriv inte. Motivationen kommer tillbaka!
Annars kan vi köra en brainstorming i morgon över kaffet. Eller en plus- och minuslista.
Vad gillar DU att skriva om själv? Det brukar bli bäst att utgå ifrån det...
KRAM