torsdag 10 januari 2008

En utmaning?


Clara utmanade några töser att visa upp sin sminkväska. Gullig som hon är var jag en av dem :) Jag är tyvärr rädd att jag kommer att göra henne besviken då smink inte intresserar mig så mycket och jag använder yttest lite,och då enbart till utgång och fest typ. Och jag är ju en sån trist typ att jag sällan går ut och fester är det bara jag (och mitt jobb) som är bra på att ordna så det blir inte så många såna :) Men så här ser den ut som jag använder då:


Jag använder nu så absolut långt det går bara naturliga produkter och och då främst från Dermanord. Men eftersom jag inte använder smink så ofta så är inget av det ovan naturligt/ekologiskt. Men nu går jag till Moonsun i Gamla stan och gör ansiktbehandling en gång i kvartalet och sen i höstas har jag ändrat hela min hygienrutin och köper alla mina produkter där. Sen jag började med detta har hyn i mitt ansikte förändrats dramatiskt (ja, dramatiskt!) och jag har nu gått från fet, glansig hy full med pormaskar, till lagom mjuk och fuktig hy och pormaskarna blir mindre och färre hela tiden! Jag är överlycklig och övertygad. Men naturlig vård kan man få fin hy. Och då behöver man inget smink. Dessutom klarar jag inte av puder, foundation och allt sånt då det känns som om jag har en mask på mig. Nej, den nakna sanningen är att allt jag använder (förutom mina underbara produkter från Dermanord och Moonsuns ansiktsolja) är dessa:

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, underbart med lite ekologiska tips, och vad kul att du antog utmaningen :D