torsdag 31 januari 2008

Min bild av mig


Så här skulle jag vilja beskriva min relation till mina glasögon:
Jag tycker inte om er. Ni är fula och gör mitt ansikte trist.
Nu passar inte ihop med mina fina kläder. Ni ångar igen när jag är ute och kommer in. Ni ramlar av när jag böjer mig för mycket fram. Ni skaver när jag har mina hörlurar på mig. Jag tycker inte om er. Behöver jag säga det igen? Jag tycker inte om er.
Men.
Ni ger mig min syn tillbaka. När världen är suddig, oklar och snurrig. Då är ni där och ger mig klarhet.
Fram till (ev) operation måste jag lära mig att leva med er, ialla fall till och från. Lite som en krokig näsa, ett födelsemärke eller ett par jättestora fötter. Det är inget egentligt fel, men den bilden man har av sig själv är bara Annorlunda.

Idag:
Skor: Beyond Retro
Tajts: Indiska
Klänning: HM
Kofta: Lindex
Halsband: Dopgåva