onsdag 5 mars 2008

Glömt att berätta:

Kvällskursen var helt grym och verkar bli rikigt, riktigt rolig! Ska dit igen imorgon igen, det är två gånger i veckan, på tisdagar och torsdagar. Känns helt grymt bra att få skriva och lära sig mer om copy-yrket. Känns helt enkelt väldigt rätt!

Det har länge varit jobbigt att 'hålla skenet' uppe på jobbet. Jag tycker om min arbetsplats och arbetet har sina goda sidor, men sista tiden, månaderna nästan, så har jag haft svårt att vara trevlig vissa dagar. Jag vet att jag är otrevlig, vill inte, men ändå så kan jag vara så kort och stressad. Jag önskar att jag inte hade högre ambitioner än att fixa luncher, kaffe, laga skrivare och lösa all världens problem med lillfingret, jag önskar att jag älskade att prata med städare och vaktmästare, att beställa pennor och pannåer och block och gud vet vad. Jag önskar att jag tyckte att det var så kul som jag gjorde de första 6 månderna, när allt var bättre än mitt förra jobb. Men jag har blivit kräsen och känner mig misslyckad för att jag det här är vad jag gör om dagarna.
Nu har jag iaf fått en chans att utvecklas och det tar jag med hull och hår. Hoppas det går vägen. Annars måste jag hitta på något. Något annat.

Inga kommentarer: