torsdag 27 mars 2008

Tidsfördriv

För fem år sedan, 2003, gick jag sista året på en Media och Film utblidning i London. Jag spenderade all min lediga tid med kompisar, vin och min dator. Rätt förvirrade och med ruttet självförtroende.

För tio år sedan, 1998, hade jag just kommit hem efter mina första 9 månader i London. Totalt nerkärad i staden, men en alldels ny liten lillebror att hänga med i Stockholm, stannade jag hemma i ca 1 år innan jag återvände.

För femton år sedan, 1993, gick jag i 9:an, i en skola jag hatade (var mobbad i samma skola i 7:an vilket la grunden till mitt ruttna självförtroende). Jag var kär i snyggaste killen i skolan, en eller två årskurser under mig, helt i onödan och mest för att.

För tjugo år sedan, 1988, var jag en liten pojkflicka på 10 år som inte ville bli vuxen och vägrade använda jeans.


Inga kommentarer: