lördag 13 juni 2009

Ännu en lördag bites the dust

Idag har mammas man, min bror och partymannen lagt golv i lilla sovrummet och halva stora sovrummet, mamma har målat innuti köksskåp och jag har moppat och målat fönsterlister och element (vet inte hur jag orkade idag, sovit ca 4 timmar i natt...). Och innan dess var vi på Fredells och köpte prylar till golvläggningen. Pro-duk-tiva. Duk-tig-a. Trött-a. Imorgon kommer mammas man och hjälper Partymannen med sista halvan av stora sovrummet sen kör han igång med väggarna i hallen och jag fortsätter med fönsterlister och element. Så mycket att göra, så lite tid och så lite ork. Men det är bara att köra på.

Bror och Partymannen river bort två gamla vinylmattor i stora sovrummet.
Luktade unk kan jag säga.

Bror min förevigar mina stövlar när jag moppar vinylmattan
i lillasovrummet som vi behöll och la nytt golv på.

Alla pojkarna jobbar ihop och så gick det fasligt fort och blev fasligt fint.

Ser ni va vita och fina väggarna är?
Nej, därför att mitt kamerabatteri tog slut.
Tar mera bilder imorgon och visar.
Det är så fint. Så fint.


3 kommentarer:

Estella sa...

Vad roligt ändå att fixa en ny lägenhet helt från grunden, jag blir nästan lite avis (även om lite jobbigt och stressigt). Och vad fint ert barn får det när h*n kommer!

J (vardagsglimt) sa...

Hej. Vilken underbar blogg! Kul inlägg & fina bilder. Ps. Vilken härlig bebbemage du har! Får jag en sån en dag vill jag också ha lika fina långa klänningar som de du har på bilderna här nedan!

Sophie sa...

e: ja, fast jag rekomenderar att man inte är gravid när man gör det :)
J: tack! och tack igen!!