tisdag 2 juni 2009

Renoverings helgen

Medan hela Sverige har solat och badat och njutit av en underbra pingsthelg har jag och Partymannen lurat in min mamma och hennes man och renoverat två dagar i rad. Svinkul. Jag lovar (men det är värt det).

Det går inte så bra att pussas med ansiktsmask.

Mamma och hennes man skrapar och ångar och skrapar och ångar. Det var grymt duktiga!

Min bror kom på söndagen och hjälpte oss att fylla en härlig bigbag med skit (lister, gammal köksinredning mm).

Lunchpaus med smaklös pastasallad smakar trots allt ganska gott på golvet eller på en spakelhink när man renoverar inomhus och det nära 30 grader varmt ute.

Sista biten på sista väggen i vad som ska bli vårt sovrum. Klockan är fyra på eftermiddagen på söndag, vi har jobbat häcken av oss i två dagar (jag lika mycket som alla andra). Om man tittar noga på bilden kan man se på mina ögon att jag är helt slut. Jag borde såklart vilat igår, men när en god vän som bor utomlands är i stan och solen skiner går det bara inte. Men idag. Idag ska jag vila. Ända fram till 15.30 då vi ska på andra delen på föräldrakursen på MVC.

2 kommentarer:

Joanna sa...

helt fantastiskt!
vilket arbete, hoppas det gav en rejäl sving mot att närma sig slutet.

vila på, själv ska jag på min sista skoldag.
pendla 1,5 timme enkel väg för fem minuters personligt samtal.
fem!
så jäkla ovärt, det regnar här och jag hade så mkt hellre stannat hemma och tittat på mina engelska kostymdraman jag inhandlat.

Anonym sa...

Vad långt ni har hunnit, vad glad jag blev av det här inlägget :)
Ni kommer att hinna klart i tid!
/Annika