torsdag 25 juni 2009

Önskelistan

Allt som man får är man tacksam för. Det är lite jobbigt att göra önskelistor av denna orsak. För vad man än får i slutändan, så blir man ju glad! Men här kommer ialla fall lite inspiration och några konkreta förslag.

Länk
Apa och förvarningslådor (för bebislotion, tvål, blöjor och annat)
från Afroart


-Fotoalbum (vi SKA börja framkalla när bebisen kommer :)
Bilder från Ordning och reda


-Sängkläder till vagn/babysäng
-Termometer (till vagnen)
-Kudde
-Strumpor
-Barnklädgalgar
-Regnskydd till vagnen (gärna i nån av dessa färger och bör passa på alla vagnar, vi har en gamal 70tals vagn i blå manchester)

-Vagnleksak, tex:
bild från dunderbutiken.se

Allt som har minnen från en svunnen tid gör mig alldeles varm som tex Mumin, Barbapappa, Fem myror är fler än fyra elefanter, Pippi Långstrumpor (och alla andra fina karaktärer från Astrid Lindgrens värld), John Blund (minns ni honom!?), Spöket Laban, Babar, Lilla Anna och Långa Farbrorn, ja, i princip allt som påminner om min egen barndom på 70 och 80talet! På vad som helst; böcker, inredning, leksaker, sängkläder!

Jag personligen vurmar även för allt som är ekologiskt, naturligt och miljövänligt. Jag återanvänder gärna och ser inte begangnade saker som mindre fina! Det är både miljövänligt och roligt att få saker med en historia :)

Jag, eller vi ska jag säga, tycker inte att små barn behöver könsindelas, så om det blir en pojke och du hittar en jättefin rosa grej är inte det ett problem.

Men som sagt. Kanelgömma är till lika stor glädje som något annat!

1 kommentar:

ALFAHANNA sa...

Lilla Anna och långa farbrorn, himla söta vagnleksaker. Det ska jag nog köpa till min väninna som snart får smått. Tack för tipset!