torsdag 11 juni 2009

Ena stunden tårar, i nästa stund skratt

Och vet ni va nu då! Målaren Anders (som fick mig att grina i tisdags då jag trodde att han inte tyckte om mig...) ringde för en timme sen och berättade att de la sista lagret färg på och är klara nu på förmiddagen! De hade varit där kvart i 5 (!) imorse och målat första vändan, sen gått och fikat och sen kommit tillbaka och målat andra vändan. (Måste varit rakettorkade färg... De lämnade en burk i lägenheten, måste snoka om torktiden, låter för bra för att vara sant nästan. Ursh. Jag är alltid så misstänksam...) Han var glad och trevlig och skojade och önskade lycka till med bebisen. Ännu ett bevis på att det var hormonerna som talade i tisdags...

1 kommentar:

Linda sa...

När jag målade min lägenhet (kök, vardagsrum och hall) använde jag färg med torktid på en timme. Skitbra! Antagligen är det nåt liknande som dina målare har använt :)