tisdag 23 juni 2009

In och ut

Så här har jag legat halva dagen.


Jag har till och från sen i lördags haft blixtrande jobbig huvudvärk och när Alvedonen igår kväll återigen inte hjälpte så bestämde jag att ringa Södra BB imorse. Jag fick komma in för att kolla blodtryck, men det kollade mer än så. Det togs oxå blodprover, CTG (bebisens hjärtljud) och urinprov. Allt såg bra ut, urinprovet får jag svar på på torsdag och ett sista blodprov senare idag (de ringer bara om det är nåt fel). De kollade även hur Parvels huvud ligger både med händer och ultraljud och konstaterade att det inte är fixerat. Så än är det inte dax... Jag fick 2 Alvedon och nån annan tablett, som jag inte minns hela namnet på Dex...nåt, och huvudvärken har faktiskt minskat i styrka. Men om det kommer tillbaka ska jag inte ta nån värktablett (för de kommer förmodligen inte hjälpa) utan ringa dem direkt. Och så får jag inte göra nåt annat än att vila. Jag sa att jag inte gjort annat. 'Vila mer' var svaret. Ok. Vila mer.


Så efter en underlig men förvånansvärt behaglig (de är så gulliga där och jag fick verkligen slappna av) förmiddag på Södra BB fick jag åka hem till vår stökiga mörka grotta.

Köpte med mig pastasallad och nu ska jag lägga mig i soffan och vila. Mamma kommer snart, men jag ska inte packa mer. Jag ska bara ligga och chilla medan hon städar :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejja Parvel!
Stanna kvar därinne till efter flytten det är inte så många dagar dit, så passa på att vara kvar å gosa i magen lite till.
/annika

Joanna sa...

vila ännu mer?
åh din stackare jag hoppas att du är bättre på att vila än vad jag är och det med huvudvärken låter inte alls trevligt.
skönt att ha sin mamma så nära.