fredag 12 juni 2009

Uppdatering av läget

Har fått sova oförskämt bra ett tag nu (vaknar 'bara' en gång runt 03 och går på toa), kanske av utmattning efter de tuffa helgerna. Det tar mig lixom hela veckan att ta igen mig efter helgerna. Men nu är det inte så mycket kvar i lägenheten, faktiskt. I morgon börjar vi lägga golv i två rum och måla innuti lite skåp och garderober. Det gör ju att man delvis kommer kunna bo där. Och det är bra eftersom vi flyttar in den 27de... Vi har lite hjälp från starka släktingar men jag är ändå nervös över flytten, är van att kunna ta i och hjälpa till, bära fixa, dona. Vi har två helger kvar, denna och midsommarhelgen. Förhoppningsvis löser det sig med golvläggningen och då... då är det i hamn!

Parvels rörelsemönster har förändrat (helt normalt ska det tilläggas), det är inte lika mycket hårda sparkar och våldsamt rump-strechande. Nu är det mer huvud-nerborrnings i bäckenet (med den tillhörande ilande känslan i underlivet) och så lite buffande såklart. Men mycket snällare än innan. Det är helt enkelt för trångt därinne.

Mina rump- och innanlårmuskler har blivit bättre. Jag tror faktiskt att det inte beror på massage utan på att jag göra yogaövningar varje dag som berör just dessa muskler. Katterna tycker att det är väldog roligt när jag yogar och ska alltid vara med :)

Jag kan ju fortfarande inte gå några långa sträckor utan att få ont på magen, men jag har tagit det ganska lugnt denna vecka. Nästa vecka blir det nog en lunch och en fika med två olika vänner. Men annars blir det bara en massa packande hemma. Vi ska ta ner lådor till mig så att jag bara kan i lugn och ro packa ner vårt liv, pryl för pryl. Men ändå behålla tillräckligt för att kunna bo här tom den 27de. Det blir svårt, men roligt.



Inga kommentarer: