lördag 1 december 2007

Alma = grisinälvor, maskar, kobajs?

Igårkväll fick för mig att jag skulle googla mitt bloggnamn whatalmawears istället för att gå och lägga mig. Hittade inte så mycket intressant, förutom en blogg som heter blacksatindress. En tjej som tydligen fann mig blogg, ja hon får beskriva med egna ord: "Fy faan, hur kan han äta grisinälvor, maskar, kobajs...Jag tror jag spyr!"-YouTube-mannen-som-äter-allt, alltså såpass grose och äckligt att jag nästan spyr."

Inlägget hon ägnar åt mig handlar mest om att jag äcklar henne för att jag inte stavar till hennes belåtenhet, har enligt henne fula kläder och för att jag använder något jag hittat på gatan (vilket är helt sant, ett metall 'S' som jag satte i ett halsband). Hela inlägget var väldigt 'underhållande', speciellt när hon skriver att hon känner sig 'copycatad' för att våra layouter är så lika, eftersom jag startade min blogg ett drygt halvår innan henne, but hey, who's counting? Sen är hon rar och föreslår en insamling till förmån för de kläder hon tycker att jag saknar, är det inte fint så säg?!

Nej, men allvarligt; Jag har läst väldigt många bloggar sen jag själv började för drygt ett år sen och 80% av dem skrivs av tjejer som är 10 år yngre än mig och har en klädstil som är mil från min egna. Men när jag hittar en blogg som jag inte får ut någonting utav så går jag till nästa och inget mer med det. Att ägna ett helt inlägg till att trasha någons blogg är nytt för mig (på sätt och vis gör jag detta nu, iom att länka till bloggen som trashar min, men jag vill visa vad som händer där ute och då måste jag tyvärr upprepa någon annans dåliga beslut). Jag tycker det barnsligt och elakt. Vad vinner man på det här? Jag har förstått att det här förekommer, tjejer som mobbar och blir mobbade via sina bloggar. Vad fan är det för fel på tjejer? Varför mobbar vi varandra? Varför är det så svårt att stötta och peppa varandra? Jag tror att anledningen till att killar ofta kommer längre i arbetslivet, är tuffare och tar för sig rent allmänt, är för att de alltid känner andra killars stöd. Killar kan självklart mobbas också men inte på det sättet tjejer gör. Det är bristen på stöd tjejer emellen som saknas. Speciellt när man är lite yngre. När man utvecklas och försöker hitta sig själv, sin stil, sin musiksmak, sin sexualitet mm. När man som mest behöver andra tjejers stöd så är tjejer som mest elaka mot varandra. Varför?

Jag kunde ju självklart inte låta bli att läsa delar av resten av tjejens blogg, och det är tydligt att tjejen och jag är väldigt olika och jag kommer inte besöka den igen. Men någon annan tycker säkert om den. Och vem är jag att döma vad som är en intressant blogg och vad som inte det? Smaken är ju som baken. Synd bara att vissa måste kasta bajs på andra.
Eller som Clara sa; Det är mest synd om henne.
Ja, det är det verkligen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men seriöst? Är människan dum i huvudet? Jag vet faktiskt inte vad mer jag ska säga än; ta inte åt dig, som Clara säger är det ju henne det är synd om, och JAG jag tycker att du är cool som få!

Anonym sa...

tack gulliga du :)

Linnea sa...

Att människan orkar?! Det är ledsamt att folk har så tragiska liv att de måste försöka trycka ner andra för att själva framstå som bra, eller vad de nu är ute efter. Eller så är hon bara avundsjuk innerst inne på dina fina kläder ;)

Annica H. sa...

vilken liten jävla subba om jag nu får o-skräda mina ord!
typiskt en sådan där som oroligt bara klär sej som alla andra och vill leva stekarliv. vilken fatalt fattig människa.
du är en vacker, kreativ, intelligent och unik människa, glöm aldrig bort det. den där mobbaren är en nolla och hon vet nog om det nånstans eftersom hon försöker hävda sej genom att rtycka ner andra. största nolla-syndromet ever!
kram på dej fina alma :)

Anonym sa...

linnea: ja, hur orkar man? tack :)
miri: du får gärna säga vad du vill om henne eftersom hon fritt säger vad hon tycker om mig :) och tack, tack för fina komplimangerna!!

Anonym sa...

Men gud vilken tragisk manniska..tjejer borde stotta varandra istallet for att tracka varandra...tyvarr verkar inte de flesta fatta det forrens en viss alder.

Anonym sa...

Jag tycker om din blogg.

You go girl!

Katarina sa...

Vilken löjlig människa! Jag gillar verkligen din blogg, säger som Petronella, you go girl!

//pleur.blogg.se

Marie Larsson sa...

Vilken patetisk idiot, inget av det hon skriver stämmer. Din blogg är mycket snyggare o bättre än hennes, hur kan hon känna sig kopierad?

Jag blir så trött.

SYSTERSKAP HÖRRNI!

Kram på dig Alma!

ps. fast hon ger dig ju värsta komplimangen när hon skriver att det bästa vore om du inte klädde dig alls, dvs gick naken! Hon är nog lite tänd på dig tror jag ;)

Anonym sa...

fyfan vilken taskig tjej! vem skriver egentligen ett sånt inlägg? herregud. du är bäst!

Sophie sa...

tack alla som kämpar för att tjejer ska vara med varann och inte mot varann! kram!