måndag 12 maj 2008

Svar


Fina, fina, ni som ställt frågor till mig. Här kommer svaren.


Ida sa...

Hva slags jobb er det du har? Tror du at du kommer til å jobbe med det resten av livet?

Jag jobbar just nu som receptionist/ekonomiassisten på en reklambyrå. Och nej, det kommer jag inte göra. Jag vet inte vad jag kommer att göra resten av livet, men jag tror det kommer att vara en massa olika saker. Det ska bli kul att ta reda på :)

Hva er ditt yndlings plagg?

Jag kan inte välja ett plagg, mina kläder är som mina små barn, jag älskar dem alla lika mycket... Jag vet, nördigt, men sant....

Elin sa...

Vad lyssnar du på för musik?

Det är lite olika, om jag skriver tycker jag om att lyssna på klassisk musik. På jobbet och när jag bara struttar runt hemma lyssnar jag just nu på Ane Brun, Rufus Wainright, Cardigans Best of skiva. Och så blir det mycket gammal indie. När jag blir full blir det mest gamla pojkband, Madonna och 70/80-tals disco.

Kicki sa...

Vilken är din favoritstad? Bor du på söder?

Åh, vilken svår fråga. Jag är uppväxt på Södermalm i Stockholm så det ligger mig närmast hjärtat, men 8 år i London fick mig att älska den staden nästan lika mycket. Men om jag måste välja så blir det Stockholm.

Vilket är ditt bästa second hand-fynd?

Det senaste jag gjorde, eftersom jag alltid hittar så fina saker blir det omöjligt att välja en...


Karolina sa...

jag har ju förstått att du jobbar/jobbat(?) en del med film, så jag undrar vad du gillar för film?
:)

Svår fråga. Jag har några filmer som jag kan se om hur många gånger som helst, bla Antonia's värld, Groundhog day, Being John Malkovich, The Royal Tennenbaums, Eturnal sunshine of the spotless mind, Det levande slottet, Moulin Rouge, Adaptation, Blade Runner m.fl. Som du märker finns det ingen direkt logik i urvalet. Men jag är en sucker för Sci-fi filmer, musikaler, freakiga stories och filmer med berättelser som sträcker sig över flera generationer.

Anna Krimskrams sa...

Dina bästa secondhandställen i Sthlm? Är de värda at flytta till Sthlm för? :)

Återvinnarna på Götgatan är underbart, superbilligt, jättefin personal och en av de få ställen i Stockholm man kan göra riktiga fynd! Men nej. Man ska bo där hjärtat hör hemma.

miri sa...

vilken är din absoluta favoritfilm, och varför?

Den frågan är så svår. Men om jag måste välja så får det bli Being John Malkovich. För att när jag såg den filmen första gången så insåg jag hur j*vla bra ett manus kan vara. Och att jag oxå ville skriva såna fantastiska manus.


vilken musik väljer du när du är deppig och viljen åker på när du är glad?

Deppmusik: Klassisk musik eller Nick Drake. Gladmusik: Onehitwonders från 80 och 90-talet

vad dricker du helst när det är fest?

Oj, det som bjuds, haha! Jag älskar öl, rödvin, ouzo och när sommaren kommer vill jag plötsligt dricka vitt vin och rosevin.

om du har en helt ledig dag, vad skulle du då allra helst vilja göra?

Först skulle jag äta en långfrukost; (på min balkong som jag inte har ännu, men en dag kommer att ha) latte, smörgås, juice, ägg, bacon och yoghurt. Sen skulle jag och J ta en promis till nåt museum, strosa runt där ett par timmar, eller ta en båt ut i skärgården. Sen en långlunch med massa god mat och vin. Efter det skulle vi ta en promis för att jobba upp hungern igen, gå hem till några sköna vänner som vi lagar middag med, dricker massa vin och snackar massa skit tills vi inte orkar mer. Då tar vi en taxi hem, går förbi McDonalds och fyllekäkar, sen hem och däckar.

du blir portad från sverige. vilket land skulle du då ta ditt pick och pack till?

Något varmt land. Har alltid velat bo i ett varmt land. Sol varje dag. Shit, jag skulle må så bra.

vad läser du helst utöver scifi?

Gärna böcker om svenska språket och film.


krma!

Kram right back at you!

underbaraclara sa...

om du måste vara Beyonce eller Maria Carey, vem väljer du?

Haha, ja det blir nog Beyonce, har utvecklat en allergi mot Maria Carey. Dessutom verkar Beyonce vara en mycket skönare person.

om du måste välja reinfeldt eller sahlin?

Sahlin.

chips eller godis?

GODIS!!! Saltlakttris och chocklad.

cykelsemester eller fotvandring?

Fotvandring, så man hinner se allt vackert omkring sig ordentligt!

puss

puss på dig!!

Anonym sa...

1.hur gör man för att få ett jobb som ditt?
Det jobbet jag har idag, receptionist/ekonomiassistent, är inte så svårt att få. Jag har extrajobbat som receptionist medan jag pluggade och började sen jobba på ett uthyrningsföretag. Jobbet på reklambyrån hittade jag i Resumé, sökte och fick det.

2. kan du inte visa fler bilder på dina katter?

Va söt du är, det är klart jag kan :)

3. varifrån kommer du?

Jag är uppväxt på Södermalm i Stockholm, där jag fortfarande bor (förutom mina år i London).

Gurli sa...

Hur många klänningar har du?

Jag har nu räknat mina klänningar! Det var 60 st, varav två stycken jag aldrig använt!

Har du löst fönster-problemet?

Nej. Och nu känns det ännu längre bort... Jag får stå ut ett tag till...

Vet du om att du är värdefull?

Tack fina du...

Jag hoppas du vet att jag älskar dig?

JAAAA! Och jag dig!

Det här var ju superkul. Tack för frågorna gulliga fina ni!
Puss puss puss!
//Alma

Inga kommentarer: