onsdag 11 maj 2011

Apropå klädutmaningen

...som jag skrev om för några dagar sen så vill jag gärna inkludera 'reglerna';

Grundidéen med Klädutmaningen, som är bra för miljön, plånboken och den egna kreativiteten:
1. Inte köpa något nytt (läs köpstopp).
2. Gräva sig djupare in i garderoben.
3. Använda alla kläder minst en gång.
4. Undvika de nyköpa kläderna.
5. Om man absolut behöver något nytt ska man först se om man kan låna, byta eller köpa begagnat.

Jag twikar lite för att få det att funka för mig;

1. Jag har köpstopp i 6 månader.
2. Som hos AMO.
3. Kommer inte att kunna använda allt eftersom jag inte är en stl 36-38 just nu, men vem vet hur man ser ut om ett år?
4. Istället för att undvika de nyinköpta kommer jag att ge dem stort utrymme i mina outfits, eftersom de är köpta för den kroppen jag har idag och med amning i åtanke.
5. Om jag köper något utöver trosor, bh och strumpbyxor så är det enbart begagnat som gäller.

Slut på meddelande.

Inga kommentarer: