onsdag 25 maj 2011

Bara vi två




Idag är det bara jag och Helge. Vi har inte haft en lugn fm, utan ist var vi i min syateljé och packade och städade. Nu har jag tagit hem symaskinen och en del tyger, så att jag ska kunna jobba lite hemifrån. Resten städade jag undan i ett hörn av lägenheten eftersom min faster från USA kommer på lördag och hon vill fixa och göra fint tills hennes barn kommer på besök i Sverige för första gången på många år. För ateljén är egentligen en vanlig lägenhet som jag min bror sitter och jobbar i när vår faster är hemma i USA (hon är bara i Sverige på sommaren). Mycket praktiskt.

Elsie gick till dagis idag och det är så skönt att bara ha Helge att tänka på. Jag älskar att vara med mina barn, men båda samtidigt just nu är faktiskt nästan bara jobbigt. Det blir bättre längre fram, när Helge inte är så beroende av mig. Kanske.

Så. Nu ska jag gå och sjunga Imse Vimse Spindel för Helge, den gillar han.

1 kommentar:

Arne sa...

Å ja! Freud älskar imse vimse också! Det är roligt! :)
kram!