söndag 15 maj 2011

Workin 9-5

Jag är nog inte den första som gör denna iakttagelse, men ju större å populärare blogg, desto större friheter kan man ta sig kring antalet inlägg. Tex är det många som "tar helg", dvs bloggar inte lördag å söndag. Det verkar inte påverka bloggens populäritet.

Ett annat fenomen är det som sker när en personlig blogg blir väldigt populär, så blir den sakta men säkert mindre personlig. För mig blir den då oxå mindre intressant, fast jag fortsätter ofta läsa dem ändå. Nyfiken som jag är.

Bara lite söndagstankar. Sådär medan jag ammar.

2 kommentarer:

Apan satt i granen sa...

Jag har också gjort denna iakttagelse, himla trist tycker jag. Jag är en av de som tröttnar och läser mer sällan de bloggare som enbar postar bilder med en fånig mening som text. Jag vill ha det äkta, genuina och ärliga.

Sophie sa...

Ja, visst är det trist. Ibland får jag en känsla av att de tycker att de är lite 'förmer' än andra och därför inte 'behöver' blogga på helgen. Fast, det är kanske jag som läser inte för mycket..!