söndag 8 maj 2011

Klädutmaningen 2.0 - på mitt sätt


Jag städade min klädkammare idag och insåg vilka sjuka mängder kläder, skor och framför allt väskor jag äger. Det gav min den spark i baken jag behövde för att sätta igång med mitt Klädutmaning 2.0-deltagande. Jag har tänkt på det skitlänge, men eftersom jag varit gravid och nu är ammande har jag tänkt att jag skulle vänta tills jag kommer i alla mina kläder igen. Och visst, jag kan inte ha 70 % av min garderob, men jag går sakta men säkert ner i vikt. Jag ska snart börja träna så smått och jag hoppas till sommaren iaf komma i en del av mina kläder. Jag hoppas vara i i något bättre form om ett par månader. Och är jag inte det, så får jag improvisera.

För nu lägger jag ner det här med att 'vänta till jag väger si och så mycket'. För efter att man fött barn vet man att det är ingen ide att hålla på så. Kroppen gör lite som den vill och hur mycket jag än vill så kan jag inte lova att jag kommer hålla mig bort från alla goda glassar i vår eller jag VET att jag inte kommer att ge mig ut och lubba med vagnen i nästa vecka, eller veckan därpå heller för den delen.



Så. Jag börjar där jag är. Jag köpte en del nytt förra veckan som passar den kropp jag har idag. Dessa kläder tillsammans med mina gamla får helt enkelt funka i vår. Det enda nya jag får köpa är underkläder, dvs trosor och BH samt ev strumpbyxor vid behov. De klädköp som EVENTUELLT kan godkännas av mig är sådana som gör secondhand, men då främst av karaktären 'jag inte kommer i mina finklänningar och ska på bröllop senare i sommar'. Vilket är sant.

Aaaaah. Det känns skönt. Framför allt roligt! Jag har så sjukt mycket fina kläder!

Och eftersom detta har börjat så ska jag även försöka fota mina kläder varje dag. Så blir det lite roligare för mig.


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Om du har en handväska du vill bli av med, så får du gärna tänka på mig. Jag äger inte en enda för tillfället och höll på att köpa en begagnad för över 200:- i går. Som tur var blev jag snål.

Unknown sa...

Vad letar du efter? Jag har typ allt. Vill visseligen inte bli av med allt, men du är ju så fin så jag kan nog tänka mig att skänka dig en...

Cecilia sa...

En lite mindre. Typ skinnimitation. Lite mjuk i kanterna. Jag betalar dig om du vill.