fredag 20 maj 2011

Smart. Åh. Nej. Inte smart var det.

Jag skulle skicka iväg en pressrelease till en massa inredningstidningar, för att få dem att inse att de ska göra gratisreklam för mina Ugglalala (eftersom jag är en fattig egenföretagare). Så jag satt och skrev lite och pulade. Sen skulle jag upp och fixa med adresserna mm och råka trycka på SKICKA. Mailet var INTE klart. Massa småfinsesser som jag ville ha gjort, för att få det att verka lite proffsigare, bara POFF, nej, de ska inte med.

Och hallå. Fredags eftermiddag. Hur många kommer deleta mailet innan de läst det och sen gå på helg? Typ alla. Bra jobbat, Sophie.

Man ska ha bomull och vadd i hjärnan när man ammar. Jag verkar ha cement.

3 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Usch, förstår att det måste kännas skitjobbigt!
Men äsch, skriv ett nytt fint mail - gör färdigt allt innan du skriver in texten i själva mailet, så försvinner risken att skicka, och så inleder du med… "Ooops! I fredags var vi visst lite eftermiddagströtta på Ugglalala – här är mailet som ni EGENTLIGEN skulle ha fått innan helgen!"
Och så skickar du det på måndag morgon, typ runt 10, när alla redaktörer sitter med första kaffekoppen, redo att hitta nya spännande saker att skriva om. Då hinner du dessutom spåna på det hela helgen - och vill du ha hjälp med korr är det bara att maila!
Jag får faktiskt ofta pressmeddelanden som sedan ändras i ett nytt mail. Nu senast från SVT. Så du är i fint sällskap!
Och just det - skicka med fina, frilagda bilder (inte högupplösta!) så att de ser hur enkelt du kan göra det för dem genom att bidra med sånt fint material.
Kram!

Yevonde sa...

Tycker det verkar vara ditt undermedvetna som gör en pr-kupp! Gör som Helena föreslår, då kommer de ju komma ihåg dig lättare :) Kram!

Anonym sa...

trist... men det kommer säkert gå hem hos flera i alla fall!