måndag 10 augusti 2009

Babysitter och skrattfest



Uppdatering Elsie:

Elsie är nu en månad och några dagar. Var på BVC idag och hon väger nu 4270 g, vilket är både normalt och bra, hurra! Väldigt skönt att höra, även om vi har både sett och känt att hon blivit större. Hon har fått en babysitter som hon tack och lov tycker om att sitta i. Så mamma kan klä sig, äta, borsta tänderna och duscha (!). Bara man har lite musik på (gärna Vanessa and The O's) så kan hon sitta en bra stund och bara titta och fnula. Underbart är bara förnamnet. Älska babysittern. Och nappen. Men mest av allt Elsie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det skriver jag också under på! Babysitter och napp, det är grejer det.
Lilla Jack älskar babysittern, nu är han så stor (snart 4 månader) att han börjar leka med träleksakerna (han försöker i alla fall). Han gillar babygymet också.

Förresten det där med amningvänliga kläder är ingen lek. WTF vad tråkigt det är, amningströjor går inte att använda, är för fult, så det gäller att hitta kombinationer som man gillar. Nu med barn nr 2 har jag hittat en fiffig lösning.
Jag sätter på mig ett billigt H&M linne med långa axelband underst. Sedan valfri topp över. När det är dags att lufta mejeriet så drar jag upp toppen och ner linnet över bröstet, då slipper jag sitta med midjan bar.
/Annika
ps. vad gudomligt söt Elsie är