söndag 9 augusti 2009

Varm lördag




Igår semestrade vi så gott vi kunde hemma i Tanto. Packade picknickkorg med massa gott och medan Elsie sov åt vi (tillsammans!) i skuggan på en filt. Härligt. Sen vaknade hon och vi ammade och mös på filten. Ännu härligare. Allt som fattades var ett dopp i havet.

Jag har funderat en del kring amningsvänliga kläder och kommit fram till att den är bra mycket svårare än gravidkläder. Det måste vara easy-access till bröstet och det är inte helt lätt. Jag hittade den här skjortan på Gina Tricot, men som jag bär den igår kände jag mig mest tantig. Har nu kommit på hur den ska kombineras för att inte kännas så trist. Detta ämnen kommer jag att behöva tackla den närmaste tiden. Så länge det ammas vill säga.

1 kommentar:

Åsa sa...

kan du inte, när du får tid förstås, göra ett inlägg om vart man kan hitta snygga (billiga) amningskläder?!
/hon som också tycker det är svårare att klä sig nu än under graviditeten