måndag 24 augusti 2009

Sömnlös på Söder

Inatt har vi sovit dålig, alla tre tror jag. Elsie har snorat och haft sig. Satt salivet i halsen och hostat och hållt på. Läbbigt att lyssna på. Omöjligt att somna till. Nu har hon iaf fått lite koksaltlösning i näsan och snorat ut det mesta. Och somnat om. Och jag LOVADE mig själv att somna om med henne. Vad gör jag? Inte sover iaf, det jag meddela... (sorterar tvätt, äter frukost, tömmer kattlådan, bloggar, lägger upp bilder på FB...)

Föresten. Jag hade min fantastiska skolfröken klänning på mig i lördags, men fick ingen bra bild. Så här ser klänningen ut iaf, men den är finare på än bilden visar...



2 kommentarer:

Joanna sa...

alltså.
torsten har något märkligt för sig ungefär en halvtimme efter att han ätit.
det är inte en rap.
det är inte en spya.
det är något mellanting blandat med ett skrik rakt ut och så sätter han i halsen och kippar efter andan och det låter varje gång som en gremlin intagit mitt lilla barn.
mitt hjärta dras ihop till ett russin varje gång.

det lät som en jobbig natt för er och som en dålig idé, sophie, att du gör nyttigheter som inte innehåller aktiviteten sova nu.

men klänningen är riktigt fin.

Anonym sa...

Samma här sovit dåligt. 4-åringen hade mardrömmar, det var så synd om henne hon var så ledsen och rädd :(
4-månaders har för en gångs skull inte sovit hela natten. Han vaknade vid 3.30 och var världens gladaste bebis, det var joller och skratt på en helt ny nivå i några timmar. Sånt går det ju inte att bli sur på
/annika
ps. sov inte heller när jag lämnat på dagis, gick ut och tog en 2,5 timmes söderpromenad istället, det var skönt.