lördag 1 augusti 2009

Köpebullar och muskelspasmer

Idag hade vi fint besök. Först kom morbror Krille och hans dam Agnes. De har träffat Elsie förut, men då sov hon sig igenom besöket. Denna gång var hon glad och pigg. Och hungrig. Jag ammade mig igenom besöket. Inuti Morbrors käresta Agnes växer en liten kusin till Elsie och det känns helt fantastiskt! Tänk att min lillebror ska bli pappa. Herre min je (inte nog med det, Elsie kommer i september även få en kusin på andra hållet oxå, då Johans syster och hennes kille väntar barn)!

Vi drack kaffe ut muminmuggarna (som vanligt) och åt köpebullar med mormorshosta på.

Sen kom min fina vän Karin på besök för att premiär-träffa Elsie. Även det mötet blev succé då Elsie fyrade av en rad av sina nya leenden. Å då menar jag inte muskelspasmer som det är i början, utan riktiga reaktioner på något man gör som hon gillar. Detta började hon med för ett par dagar sen. Stort och Härligt.


En mycket trevlig dag.
Imorgon kommer fler besök och sen kommer vi vara folkskygga i ett par dagar.

2 kommentarer:

Joanna sa...

håhåhåå lilla söta elsie hon ser ju för fantastisk ut!
och så roligt med nykusiner!
ni blir en fin skara med någorlunda jämnåriga som kan underhålla varandra om några år och lämna föräldrarna och kaffet och pratet, det måste ju vara himla fint ändå.
både för vuxna och barn.
att barn är i samma ålder.

ordet "mormorshosta" fick mig i alla fall att må lite illa.
för att det ju stämmer så bra in och jag vet precis vilken bulle det handlar om.
huga.

Kajsa sa...

Oj, vilken liten sötnos!