söndag 5 december 2010

Dag 03 – Min favoritfödelsedag

Alla födelsedagar är mina favoriter. Att fylla år, och för en dag få vara extra speciell och skämmas bort tycker jag är som att smöra in själen med väldoftande oljor och massera den i skuggan av en palm på vacker strand.

Sen har inte alla varit så bra. Att bli bortglömd på sin födelsedag gör mig onödigt ledsen. I år fick jag kallt inse att födelsedagar inte betyder lika mycket för alla. En del är den oviktig för (eller är det jag som är oviktig?!), för andra är det bara en kul grej. Att det för mig är en STOR GREJ insåg Johan tidigt då jag redan 26 maj deklarerar att det nu bara är ett halvår kvar tills jag fyller år. Och from 26 oktober är det daglig nedräkning...

Hitintills måste jag nog säga att den finaste födelsedagsstunden var på morgonen den 26 november i år när Johan och Elsie kommer in med frukost på sängen, tända ljus och sjunger för mig. Det var riktigt fint.

Men den ultimata födelsedagen har jag inte ännu upplevt. Den där som man minns i flera år och sen skryter om på ålderns höst. Men den kommer. Det vågar jag lita på.

Inga kommentarer: