lördag 11 december 2010

Jag kysste Lassie

Upptäckte imorse, när vi såg finalen inspelat sen igår kväll eftersom jag inte pallar att hålla mig vaken, till min stora förvåning att vinnarlåten skrevs av, bland annat, min första pojkvän.


Jag var 17, han var 16 och vi var hemskt förälskade på det där sätter som bara en tonåring kan.

Efter ett insåg jag att vi var mer vänner än kära och vi gjorde slut. På ett café i stan. Det var sorgligt. Jag brukade säga att hade vi varit 10 år äldre hade vi gift oss och startat en familj. Jag var inte redo för en sån fin kille. Istället spenderade jag de följande 12 åren med att dejta en massa skitstövlar som krossade mitt hjärta om och om igen.

Tills jag träffade min Johan.

Men nu var det idol-låten jag skulle skryta med. Jag har kysst han som skrev den! De ni ;)

Ps. Johan skriver oxå låtar. Skitbra låtar. Jag faller alltid för musiker :)


Inga kommentarer: