onsdag 29 december 2010

Morfar Päron



När mina föräldrar skiljde sig för många år sen kom en person i mitt liv som betyder väldigt mycket för mig. Min mammas man har alltid funnits där och är en underbar morfar till Elsie. Ja, hon har ju redan en morfar, en jättefantastiskt sådan, min pappa. Men två av något så fint är ju inte bara toppen, utan en välsingnelse. Att min pappa dessutom har en fin fru som är en toppen bonus-mormor gör det hela ännu bättre!

Vi är ingen perfekt familj, vi har bråkat, vi bråkar fortfarande ibland. Vi kommer inte alltid överens och vi har inte alltid samma åsikter om saker och ting. Men i grund och botten är det en fin samling människor som jag har runt mig. Och jag är tacksam för varenda en av dem.

1 kommentar:

memilla sa...

Vad härligt det låter! Bråka måste man kunna, bättre det än att gå och bära på saker. Mina föräldrar är också skilda (bara för några år sedan) och dom har nya och det är inte lätt...önskar jag kunnat säga hur jag känner och tycker...men då blir det ju kanske bråk :/ sååå..härligt att du/ni kan.
Gott Nytt År!