måndag 27 december 2010

Jul och minijul

Helgen innan jul var vi i Ludvika. Det var helgen jag och Elsie mådde som sämst tyvärr, vilket var så synd. Det är annars så mysigt att komma hem till Johans mamma och pappa. Denna gång var jag så trött och sliten att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och Elsie var så förkyld. Några fina stunder tillsammans fick ändå, en av dem var en snöig kort promis med barnen upp och ner för gatan. Elsie tyckte det var kul att gå i snön, hennes kusin var inte lika road. Jag uppskattade den friska luften. Och en söt familjebild tog Elsies farbror Danne.




Till själva julafton blev jag dunderförkyld, men Elsie mådde iaf bättre. Jag orkade knappt ta några kort, men ett fint när hon sitter på sin jätteklapp blev det. Som fö innehöll ett stort staffli man kan måla och rita mot. Resten av hennes julklappar var lika fina, jag var rikrigt avundsjuk. Hon själv var lite för liten för att förstå och vara intresserad. Hon ville bara springa omkring och leka och busa med kusinen Kira.



Och hon var lika glad för det :)

Inga kommentarer: