söndag 2 januari 2011

2010

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Startade eget företag!

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Flera stycken! Bland andra; Min bror och hans Agnes fick en dotter, Kira, i februari. Min syssling fick en liten Fred. Min vän och "peppare" Sahar fick ljuvliga Ava. En annan vän fick en liten Fabian lagom till sommaren.

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Men en av mina bästa vänner förlorade sin mamma och en annan fick ett missfall.

Vilka länder besökte du?
England, London i maj. Helt själv efter 10 månader hemma med Elsie. Det var underbart.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
En skön lugn mysig sommar med min familj. 2010 års sommar sög (pga stamrenovering och illamående) och tyvärr är det mycket troligt att 2011 års sommar inte blir så lugn och skön den heller (pga badrumsrenovering).

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt.

Vad var din största framgång 2010?
Att jag startade upp Ugglalala. Och att jag trodde på mig själv.

Största misstaget?
Inget speciellt. Slutat tro på misstag. Snesteg, ja, misstag, nej!

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylningar, en vrickad fot och alldeles innan 12slaget kom bihåleinflammationen.

Bästa köpet?
Många bra tygköp under året! I London köptes en del fina kläder.

Vad spenderade du mest pengar på?
Nya vagnen och platttvn var våra dyraste köp.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket! Att vi blev gravida. Elsies alla små och stora framsteg. Att en av mina bästa vänner träffade en fin kille. Johans kärlek.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Robyns singlar. Hon är fan drottningen!!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Mest glad men mycket ledsen oxå.

Vad önskar du att du gjort mer?
Inget. Jag har gjort så gott jag kunnat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för vad andra ska tycka om jag är en bra mamma eller inte.

Hur tillbringade du julen?
Hos min stora lillebror tillsammans med min familj, hans familj och min mammas familj. Dunderförkyld. Inte så kul.

Blev du kär i år?
Nej. Men min och Johans kärlek växter och blir starkare, djupare och finare hela tiden. Vi firade fyra år och de har varit de bästa fyra året av mitt liv.

Favoritprogram på TV?
CSI NY, Criminal Minds, Dexter, HIMYM, Family Guy.

Bästa boken du läste i år?
Hahaha jag skämms lite, men jag har inte läst ut en bok på hela året!! Ströläst lite böcker om barn bara.

Största musikaliska upptäckten?
Robyn tror jag. Insåg nog inte vad grymt duktig hon är förrens i år.

Något du önskade dig och fick?
Bebis i magen!!

Något du önskade dig men inte fick?
En skön sommar. Plus en del materiella ting runt jul och födelsedagen. Men det är inte lika viktigt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick en underbar väckning av min älskade lilla familj med frukost på sängen (tycker inte om tårta). Var på spårvagnsmuseet med Elsie och en kompis och hennes son. Sen åt vi indisk takeaway och slappade resten av kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att sommaren skulle varit lite bättre, att vi sluppit stamrenoveringen och illamåendet.

Vad fick dig att må bra?
Ugglalala. Och Elsie och Johan.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Idol-Olle tyckte jag var het som chili i början. Men mest drömde jag om att bli bästis med Mia Skäringer.

Vem saknade du?
Calle. Min morbror som gick bort i mars 2009.

De bästa nya människorna du träffade?
Nån sån lista vill jag inte göra. Men jag kom närmare några som jag är tacksam över att ha i mitt liv.

Mest stolt över?
Min dotter, min pojkvän, min kropp (som gravid igen) och min självkänsla.

Högsta önskan just nu?
Att förlossningen går bra. Och att jag blir frisk från bihåleinflammmationen!


Inga kommentarer: