lördag 22 januari 2011

33 + 0 och 12 kilo bebis-vikt

Idag gick jag in i vecka 34, dvs jag har 33 fullgångna veckor bakom mig. Jag har ingen exakt koll på vikten iom att jag är lite osäker på startvikten vid "befruktningen", men jag gissar att jag gått upp ca 12 kilo hitintills. Jag är större än förra graviditeten generellt, men tillhör en skaran kvinnor som inte går upp allt för mycket under graviditeten. Detta har inget att göra med hur jag lever, äter eller tränar (eller inte tränar), utan det är olika för olika människor. En vän till mig är mycket petite, äter nyttigt och tränar lagom och gick upp 25-30 under sin graviditet. Alla är olika. Jag gick upp som mest de första 5-6 månaderna och nu har det stannat av lite.

Jag ser dock fram emot låååånga promenader i mars/april och en å annan springtur i början av maj. Få tillbaka flåset och kanske våga sig på en bikini i sommar :)



2 kommentarer:

Killmamman sa...

Härligt, ser att det börjar närma sig, vad roligt! Själv har jar lite längre kvar, är 22+ nu. Hoppas att jag brås på mamma som galant hoppade i sina vanliga jeans efter förlossninge, vi får se... :)

Anneli sa...

Jag gick upp 12 kilo de första 14 veckorna med Loppan, trots att jag inte fick behålla något jag åt. En undrar ju lite hur det är möjligt. När jag väl kunde äta igen vräkte jag i mig allt jag kom över och gick upp 20 kilo till. Hmm... Inte helt klockrent kanske. Shit, vad stor jag var på slutet. Men det mesta "rinner" ju av en tack och lov.