söndag 23 januari 2011

Dolly Parton och jag

När vi ändå är på min kropp och tallar; Jag glömde berätta om mina boobs. Mina hysteriskt stora boobs.

Redan efter några veckor kände jag att de växte. Vilket är normalt. Men jag, som är växlat mellan 75a-b genom åren, trodde de skulle hålla sig ungefär så stora som i förra graviditeten. Fel. Redan i vecka 14-15 hade jag vuxit ur allt, tom sportbhn som egentligen inte går att växa ur (trodde jag). Jag vet inte exakt när jag tog mig i kragen, men jag plågade mig igenom ett antal veckor i för små bhar som gav mig dubbelbröst.

Sen gick jag till Details, en underklädesbutik som finns på ett par ställen i Stockholm. Till saken hör att jag avskyr att köpa bh. Jag tycker nämligen om att förminska min byst till skillnad från många andra. Jag vill ha små platta bröst och varje gång jag försöker köpa Bh envisas både Bhar och personal med att förstora mina bröst!

Speciellt nu, som mina bröst redan kändes alldeles för stora, bönföll jag kvinnan att hjälpa mig förminska dem. Inget annat. Dessutom kan jag ingenting om Bhstorlekar, modeller och funktioner. Hon fick hålla mig i handen och guida mig genom djungeln och det hela slutade lyckligt med en svart och en vit MINIMAIZER som jag burit varje dag sen dess. Bysten känns fortfarande stor, men iaf hanterbar nu. Det roligaste var chocken jag fick när jag insåg vilken storlek jag nu hade. Jag trodde jag var en 80-85 B-C. Jag är nu en 75 F!

Jag hoppas dock att bebisen ska suga musten ur mig och dra ner mig till en 75 A-B så snart som möjligt...


2 kommentarer:

Yevonde sa...

åh älskar Details! Jag gick till den vid Fridhemsplan några ggr, de har grymma amnings-bh:ar. :)

grit sa...

haha:D
jeg bruker minimizer hele tida. de holder jo best.
liker best de fra triumph og kjøper alltid samme modell:D