söndag 9 januari 2011

Bort bort bort med julen

Idag städar vi bort julen. Och fram våren. Eller. Johan städar och jag går efter och pillar och pular. Ställer i ordning lite blommor, några ljusstakar, en ram. Han dammtorkar och dammsuger, plockar och far runt. Han är bra på det. Jag är inte bra på att titta på. Jag vill oxå. Vilket inte går. Jag får huvudvärk av att böja mig framåt fortfarande och hjärtklappning av att anstränga mig minsta lilla. Ligger nu på soffan och känner Dutten sparka. Och tittar på när Johan dammsuger.

Om 45 minuter kommer Elsie hem. Hon har sovit hos morfar och britt. Vi fick ett dygn för oss själva som vi spenderade med att äta pizza, kolla på 3 avsnitt av Dexter s3 och sova till 10. Sen har "vi" städat. Johan har tom spenderat en timme med att stuva om i förrådet! Det var skönt att få allt detta gjort utan att ha Elsie hemma.

Men attan vad jag längtar efter henne nu.




1 kommentar:

Joanna sa...

välförtjänta och väl förunnade små pauser.