lördag 22 januari 2011

Aaaaaaah...

Här ligger jag, nyvaken och utsövd, i min mammas gästsäng. Jag hör Elsie springa runt utanför och hennes mormor stöka i köket. Den här helgen har Johan fått en liten paus, en liten minisemester, en chans att hämta andan. Han är hemma själv med katterna, tar sovmorgon, plinkar på gitarren, fixar med sitt nya musikprogram på datorn, spelar kanske in nån låt, ligger på sofflocket, äter pizza när han behagar, bakar kladdkaka och skiter kanske i att äta middag. Vad vet jag. Har det mysigt för sig själv i af.

Vi är båda såna som verkligen uppskattar att få vara för sig själv. Jag fick mitt i höstas när de var i Ludvika 2 ggr. Nu var det Johans tur.

Tur för mig att min mamma dessutom tar Elsie på natten och morgonen och jag sovit bättre än på flera veckor! Men nu längtar jag efter min lilla skrutt och tänker därför gå upp!

Inga kommentarer: