onsdag 12 januari 2011

Ord. Aj.

Jag har en kompis som jag till och från har varit ganska nära. Ända sen jag fick Elsie tycker jag att vår relation bara blivit sämre. Det är säkert inte det är hon som förändrats, bara, utan kanske även jag.
Jag känner mig ofta lätt förolämpad eller lite nedvärderad av henne. Trots att hela hon står för motsatsen av detta. Och jag har aldrig känt så innan. Jag tror inte att hon är medveten eller gör det avsiktligt. Jag tror att någonting hände efter att jag fick barn som rubbade balansen vi haft innan.

Men å andra sidan har de flesta relationer i mitt liv förändrats dem jag fick Elsie. Jag hörde nåt idag i stil med att "När livet går in i ett nytt skeende, även om det är en rolig och önskade förändring, så dör den tidigare delen av ens liv och det är en sorg, som måste bearbetas."
Så är det. Saker förändras. Jag sa hejdå till livet utan barn den 6:e juli 2009. Det var den bästa dagen i hela mitt liv. Men det är alltid sorgligt att säga hejdå.






Inga kommentarer: