tisdag 14 september 2010

Ensam. Ett tag.


Jag har just vinkat av Elsie och Johan. De ska vara hos farmor och farfar i Ludvika i nästan två veckor. Nästan två veckor ska jag vara utan min lilla skrutt. Att vara ifrån Johan är urtrist, men det går inte att jämföra med att vara utan sitt barn. När jag var i London hann jag nästan inte sakna henne med allt som var runtomkring. Bara att vara i London gjorde mig knäsvag. Jag började längta sista kvällen, det var 5de dagen tror jag. Nu är det dubbelt så länge.

Jag ska dock njuta. Av att vara själv, ta bad, läsa skräptidningar, laga mat och äta när jag vill. Sova hur länge jag vill. Hänga med kompisar. Hänga med mig själv. Och jobba järnet med Ugglalala.

Men jag vet att det kommer att bli jobbigt om några dagar. I värsta fall får jag kapa mammas bil och köra upp i helgen över natten. Men i bästa fall har jag en liten skön semester hemma. Från allt och alla. Vi får se.

Nu ska jag gå och jobba. Och posta saker jag sålt på Tradera. Det var fö fullkommligt värdelöst och kostade mer än det smakade. Inte värt det.

Inga kommentarer: